Fredrike,
ja, det är torpargrund,
och visst e dem värda att kika på.
Vi själva valde mellan Trivselhus, Älvsbyhus, Vårgårda och Hjältevad (samt småkikade på Sjödals- och Smålandshus också), men valet föll utan tvekan på Hjältevad. Vi anser att vi fick mest för pengarna av dem och att de känns trygga på ngt sätt. Övriga säljare var knappt intresserade av oss!! och Älvsbyhus tyckte vi inte var värt pengarna alls. Dem erbjuder en inte ens hjälp med inredning av övervåningen. Det får man sköta helt själv...
Tack förresten och lycka till med era drömmar
/Mia
ja, det är torpargrund,
och visst e dem värda att kika på.
Vi själva valde mellan Trivselhus, Älvsbyhus, Vårgårda och Hjältevad (samt småkikade på Sjödals- och Smålandshus också), men valet föll utan tvekan på Hjältevad. Vi anser att vi fick mest för pengarna av dem och att de känns trygga på ngt sätt. Övriga säljare var knappt intresserade av oss!! och Älvsbyhus tyckte vi inte var värt pengarna alls. Dem erbjuder en inte ens hjälp med inredning av övervåningen. Det får man sköta helt själv...
Tack förresten och lycka till med era drömmar
/Mia
TackBreka skrev:
Ja, vi tror det blir fint (konstigt vore det annars
Det är jättesvårt, men vet man ung vad man vill ha och för vilken peng så får man utgå från det. Sen gäller det väl att gå på den där "magkänslan" också. Man ska ju trots allt kosta på sitt boende en hel del och då gäller det ju att man trivs.
Lycka till Ni med!
/Mia
Hejsan!Steve_O skrev:
Det är nyckelfärdigt och Hjältevad sköter allt, inkl bygglovsansökan och kontakt med grundentreprenören.
Vi kommer givetvis att vara med på byggsamrådsmötet med kommunen och vid kontakten med markentreprenören, men Hjältevad samordnar allt tills det är dax för dem att lämna över nyckeln till oss. Det var en av de punkter som avgjorde vårt val av husleverantör (ihop med allt annat jag redan skrivit om i denna tråd)
Hmmm, snart kan man kanske ta jobb på Hjältevad som säljare
Vi bygger förresten i Stallarholmen, Strängnäs. I ett nytt villaområde som är under uppförande där. 50 mtr från Mälaren!!
/Mia
Breka skrev:Jodå! Älvsbyhus har ingen sån standard och inte Smålandsvillan heller , med klinker och golvvärme t.e.x! Köket i Älvsbyhus är ju apfult, enligt mig. Skulle i och för sig kunna bygga Älvsbyhus. ,men då vore jag tvungen att göra nåt åt köket. Jag jämför ju dom billigare husen... I de lite dyrare husen är det ju förstås standard. Rätta mig om jag har fel...
Ang köket på Älvsbyhus: Håller med dig. Har ett par bekanta som just byggt ett. Jag hjälpte dem att bygga om köket lite. Vi har bytt bänkskiva. Tagit ner lite skåp och satt en frihängande fläkt. Sedan köpte vi nya luckor inkl lite inredning (utdragslådor) från en firma som kom och måttade och satte nya luckor. Blev riktigt bra och kostade sammanlagt ca 15'.
Att själv lägga in parkett i s f plasten blir inte så snordyrt heller. Golvvärme däremot är bara att glömma.
Kakling av badum ska vi göra då de sparat ihop tillräckligt med pengar.
Själv skulle jag aldrig bygga ett Älvsbyhus (tycker mycket av deras tekniska lösningar är för dåliga), men för deras budget fanns inget alternativ till att köpa detta och sedan göra om del för del allt eftersom de får pengar.
Produkter som diskuteras: "fläkt"
Fläktar
Flytta förbrukad luft ut ur ditt hem med mekanisk frånluft. I den här samlingen hittar du vårt sortiment av badrumsfläktar, kanalfläktar och värmeflyttare.
Läs mer
Falken-serien från LB-hus är deras "lyxhus", med allt möjligt som ingår (braskamin, centraldammsugare, lyxig rund dusch m.m.).
Ugglan-serien är LB-hus "enklare" hus. Visserligen med samma standard som deras "vanliga" hus, men mycket mindre möjligheter att påverka t. ex. planlösning.
Ugglan-serien är LB-hus "enklare" hus. Visserligen med samma standard som deras "vanliga" hus, men mycket mindre möjligheter att påverka t. ex. planlösning.
Vi har ett längre slag varit helt sålda på kvadraten från Eksjöhus som vi tycker ger mycket för pengarna. Vi har fått ett pris på 1,35 inkl div tillval typ golvvärme parkett och kakel/klinkers överallt, fint kök, platta på mark inte minst ... mm mm huset är 187 kvm stort - oinredd ovanvåning m isolering i väggar från start!
MVH Fiddeli
PS Jag håller med dig Mia - visst borde vi få litet säljarprovision snart ....
själv tycker jag mig låta som en vandrande reklampelare ... DS
MVH Fiddeli
PS Jag håller med dig Mia - visst borde vi få litet säljarprovision snart ....
Varför inte ett borohus breka ??Breka skrev:Det är DU som jämför... ???
Det vi är ute efter är ett hus som vi har råd med, som är snyggt oavsett om det är standard eller tillval. Antingen ett billigt hus där man får välja till en massa gobitar eller ett lite dyrare hus där gobitarna redan finns... Jag är öppen för det mesta. Man bildar sig rätt snabbt en uppfattning om de olika företagen o deras hus.
Efter att ha varit på Husexpo i Stockholm, tänker jag i allafall inte köpa mig ett Borohus. När började hustillverkare Lappa o Laga??? Inte fint att visa sina kunder...
Ska föresten gå in o kika på Falken.
Har inte varit inne på denna sidan på ett tag ,men såg nu frågan. Orsaken till att jag inte ens tittat vidare på Borohus är mitt första intryck på Husexpo i Stockholm. De hade ju "lappat o lagat" visningshuset, med olika taklister t.e.x. och så var det sprickor i väggarna. Jag tycker att det är NÅGOT osmart att använda ett sånt som visningshus. Det finns så många andra leverantörer...Lucky look skrev:
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden