Om ni skulle gissa vilket tak som var dyrast att bygga konstruktionsmässigt i materialkostnader vilket skulle ni välja då.. det röda eller blå-gröna.. ? (har bara gett de olika färger för att ni ska förstå vilka tak jag menar..) Och vilket anser ni vara det mest komplicerade taket att bygga?
En till fråga.. det blå-gröna taket har ju en del uppdelade tak... men om vi bara tar hänsyn till de två små utsticken framtill på vänster sida av byggnaden.. (de som är fägade gröna..) Hur mycket extra skulle dessa kunna kosta om i materialkostnader om takytan är ca 35kvm? Jag har inte bestämt mig för ytmaterial, men underarbetet är väl i stort sett detsamma och därmed i samma klass prismässigt?
Husen är densamma i kvadratmeter boyta.. 165kvm..
En till fråga.. det blå-gröna taket har ju en del uppdelade tak... men om vi bara tar hänsyn till de två små utsticken framtill på vänster sida av byggnaden.. (de som är fägade gröna..) Hur mycket extra skulle dessa kunna kosta om i materialkostnader om takytan är ca 35kvm? Jag har inte bestämt mig för ytmaterial, men underarbetet är väl i stort sett detsamma och därmed i samma klass prismässigt?
Husen är densamma i kvadratmeter boyta.. 165kvm..
Medlem
· Västragötalandslän
· 151 inlägg
Hej!
Det röda är dyrast
Det röda är dyrast
Mer arbete med valmat tak.
Klicka här för att svara

