239 läst ·
2 svar
239 läst
2 svar
Dyrt bygga svart
På konsumentens sida
· 3 636 inlägg
En del människor får för sig att bygga utan att ha godkänt bygglov.
Om det är okunnighet som ligger bakom så är det tragiskt. Är det bekvämlighet, att man inte har orkat söka för diverse ändringar i byggplanerna, så tycker jag att det är korkat. Det kan också vara ett chans/risktagande som ligger bakom - "går det så går det". Man bygger lite som man själv vill och hoppas att ingen kommer på det. Då får man också skylla sig själv när stadsbyggnadskontoret kommer på svartbygget.
I alla fall så är det dyrt och inte värt risken.
Du kan läsa blogginlägget här: Dyrt bygga svart
Om det är okunnighet som ligger bakom så är det tragiskt. Är det bekvämlighet, att man inte har orkat söka för diverse ändringar i byggplanerna, så tycker jag att det är korkat. Det kan också vara ett chans/risktagande som ligger bakom - "går det så går det". Man bygger lite som man själv vill och hoppas att ingen kommer på det. Då får man också skylla sig själv när stadsbyggnadskontoret kommer på svartbygget.
I alla fall så är det dyrt och inte värt risken.
Du kan läsa blogginlägget här: Dyrt bygga svart
Självbyggare
· Stockholm
· 8 605 inlägg
Jag är iof inte insatt i ärendet - men just ett tak över altan - får man inte ha 15 kvm skärmtak utan bygglov ?
Iof såg det ut att vara mer än ett skärmtak han hade byggt, men ändå...det var ju inte direkt störande på den stugan, tvärtom såg det mkt naturligt ut.
Har han bygglov i övrigt så kanske jag kan tycka det är rätt småaktigt av ngn att anmäla det bygget pga ett altantak och extra fönster - eller ?
/K
Iof såg det ut att vara mer än ett skärmtak han hade byggt, men ändå...det var ju inte direkt störande på den stugan, tvärtom såg det mkt naturligt ut.
Har han bygglov i övrigt så kanske jag kan tycka det är rätt småaktigt av ngn att anmäla det bygget pga ett altantak och extra fönster - eller ?
/K
Administrator
· Skåne
· 8 698 inlägg
Det kan jag hålla med om, det ser inte illa ut. Har ingen aning om omständigheterna kring bygget utöver det som står i artikeln. Kanske bor någon på stadsbyggnadskontoret i närheten, eller så har de åkt ut i och med att flera saker fattades. Eller så har en småaktig granne anmält. Jag var mest fascinerad över det höga vitet.
Klicka här för att svara