7 856 läst ·
10 svar
8k läst
10 svar
DYR vatten räkning!
Fick idag min räkning på vatten/avlopp/sopor.
Där stod att jag förbrukat 70kbm vatten på 3 månader, dvs 760liter om dygnet, detta kan väll aldrig stämma. Har ett normal stort hus med 2 vuxna och en liten på 7 månader. Hur många kbm vatten gör ni av med på 3 månader?
MVH Anders
Där stod att jag förbrukat 70kbm vatten på 3 månader, dvs 760liter om dygnet, detta kan väll aldrig stämma. Har ett normal stort hus med 2 vuxna och en liten på 7 månader. Hur många kbm vatten gör ni av med på 3 månader?
MVH Anders
Kontakta kommunen och meddela din nuvarande mätarställning, så brukar de kunna reglera detta.
har betalat för ca 30kbm på 3 månader förut, men har enligt komunen betalat för lite så det var därför jag fick betala mer nu dvs för 70kbm, nästa räkning blir väll mer normal. Då kommer jag att ligga på ca 40kbm på 3 månader.
MVH Anders
MVH Anders
Du har ingen rinnande toalett som står och förbrukar vatten i onödan? Jag hade en i källaren som på ett halvår förbrukade 250 kubik vatten. Om jag inte minns fel så räknade jag förut ut (genom att kolla på mätaren) att den förbrukade ca 1 liter/minut, vilket ger nästan 1,5 kubik per dag!
Jag hade helt ignorerat att den stod och spolade. Någon gång sparkade man till den och hoppades att det skulle sluta
Räkningen hamnade på ca 5000:- extra, vilket jag dock slapp betala efter att ha spelat lite oskyldig när jag kontaktade kommunen.
Jag hade helt ignorerat att den stod och spolade. Någon gång sparkade man till den och hoppades att det skulle sluta
Räkningen hamnade på ca 5000:- extra, vilket jag dock slapp betala efter att ha spelat lite oskyldig när jag kontaktade kommunen.
Klicka här för att svara