3 715 läst ·
3 svar
4k läst
3 svar
dykert spik till ribbor 20x40 skulle det hålla?
ett vanligt dycket spik funkar dåligt, men dessa sitter som berget.http://www.gunneboindustries.com/sv-se/Fastening/Produkter/Spik/Kamspik/Kamspik-rostfri/
Produkter som diskuteras: "Kamspik"
Kamspik
Kamspikar kännetecknas av deras tydliga räffling längs spikens kropp, vilket ger dem en förbättrad utdraghållfasthet. Detta gör dem särskilt lämpliga för att sammansätta virke och andra tyngre material.
Läs mer
Det beror på vad det ska hålla för...satte 17x95 panel för plintgrunden med rostfri 16ga dyckert (Som för övrigt fick beställas från England eftersom det inte verkar finnas till konsument i Sverige...). Funkar kanonbra. Dock förstärkte jag med skruv där jag satte en dörr.
Så, för ett litet staket eller spaljé, funkar absolut bra..för ett altanräcke...nja...
Så, för ett litet staket eller spaljé, funkar absolut bra..för ett altanräcke...nja...
Vad är det för spik Du talar om, kan du visa på bild, f ö är dyckert inte godkänt för uppsättning av panel utomhus, dyckert saknar skalle, brädan kryper igenom med tiden.Forbo skrev:Det beror på vad det ska hålla för...satte 17x95 panel för plintgrunden med rostfri 16ga dyckert (Som för övrigt fick beställas från England eftersom det inte verkar finnas till konsument i Sverige...). Funkar kanonbra. Dock förstärkte jag med skruv där jag satte en dörr.
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden