2 554 läst ·
3 svar
3k läst
3 svar
Duvor på taket.
Sen en tid till ska har duvor kommit till kvarteret och gillar att sitta på mitt tak.
Finns det nån lösning för att dom inte vill sitta där?
Har inget emot fåglar men dom skiter ner där dom sitter.
Det är nån granne som matar fåglar men det har inte tidigare år varit så mycket duvor.
Jag tänkte luftgevär, men det lär inte uppskattas.
Finns det nån lösning för att dom inte vill sitta där?
Har inget emot fåglar men dom skiter ner där dom sitter.
Det är nån granne som matar fåglar men det har inte tidigare år varit så mycket duvor.
Jag tänkte luftgevär, men det lär inte uppskattas.
Rickard.
Medlem
· Riktiga Norrland
· 7 416 inlägg
Rickard.
Medlem
- Riktiga Norrland
- 7 416 inlägg
Tyvärr har jag ingen bra lösning åt dig men jag kan komma med lite jaktråd. Skjut snälla inte fåglar med ett vanligt icke licenspliktigt luftgevär. Dom må va skadedjur men att skadas på det sättet förtjänar inget djur.
De sitter oftast på nocken.
Spänn upp en lina längs hela nocken ca 5 cm över pannorna så slutar de sitta där. Du behöver stöd var annan meter för linan.
Gör liknande på fågelmat bordet på vintern fast där har jag några ståltrådar som sitter på fågelbordet som antenner. Ca 20 cm långa och pekar rakt upp. Småfåglarna flyger runt dessa men skator mm som tidigare brukade ockupera fågelbordet slipper vi numera. Då får småfåglarna ha sin mat ifred och slipper oroa sig för de stora fåglarna.
Nu blir jag säkert påhoppad av någon djurvänner men ni får gärna fortsätta mata alla men jag föredrar de små.
Spänn upp en lina längs hela nocken ca 5 cm över pannorna så slutar de sitta där. Du behöver stöd var annan meter för linan.
Gör liknande på fågelmat bordet på vintern fast där har jag några ståltrådar som sitter på fågelbordet som antenner. Ca 20 cm långa och pekar rakt upp. Småfåglarna flyger runt dessa men skator mm som tidigare brukade ockupera fågelbordet slipper vi numera. Då får småfåglarna ha sin mat ifred och slipper oroa sig för de stora fåglarna.
Nu blir jag säkert påhoppad av någon djurvänner men ni får gärna fortsätta mata alla men jag föredrar de små.
Klicka här för att svara