Hej

Vi väntar på vårat Mariannelund och planerar en duschvägg nere,
då undrar jag hur stor duschvägg (rundad) jag kan ha i Mariannelund toan nere
Kan jag ha 90x90? eller ska man ha 80x80?

Vore jättesnällt med svar!

är det inte någon som vet?????

Är det inte bättre att ställa denna frågan till husleverantören??

Ja du det har jag gjort men det finns inte en jävla själ där som orkar svara!

Hej!

Vi byggde ett Mariannelund för 4 år sedan, och jag vet inte m de har ändrat i planlösningnen, men det badrum vi har är faktiskt väldigt korkat planerat. Som det är så sitter handfat, toastol och avlopp för dusch på samma "sida" i badrummet, den vänstra. På högersidan finns ingenting förutom fönstret och elementet. Detta är ett oerhört slöseri av golvyta. hade man bytt plats på fönster och duschavlopp hade man lätt fått in både en 90x90 duschkabin samt kanske ett högskåp. Som det är nu så har vi en duschkabin modell cheapy där man kunde justera bredden. Nu är det ca 75x90 eftersom vi inte vill komma för nära toastolen.

Ris till den arkitekt som ritade det badrummet...

Som sagt, antingen byt plats på fönster och avlopp eller investera i en mindre duschkabin. Det går med 90x90 men dels slår man i vänstra armbågen och dels får man en yta mellan toastol och duschvägg där det kommer att samlas MASSOR med damm smuts och anant äckel päckel och som kommer att bli omöjlig att rengöra på ett bra sätt.

Arkitekten har INTE tänkt att man skulle installera en standard 90x90 duschkabin. Det känns mer som om det är förberett för ett badkar....

Fan att vi inte kom på detta tidigare, man "förutsatte" så många saker ....

MVH
Henrik o Co

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.