9 595 läst ·
6 svar
10k läst
6 svar
Duschkabin
Hej!
Vi ska renovera badrummet och ta bort badkaret. Vi tänkte sätta in en duschkabin. Det finns en hel del märken att välja mellan, men det är svårt att veta vad botten är tillverkad av. Vi vill inte ha en kabin som kan spricka. På ett ställe läste jag "Karet är fiberarmerat i fem lager ca 7mm tjockt" eller "Sanitetsakryl" eller "Emaljerade (plåt)". Plåten håller ju, frågan är hur bra plasten är? Importfabriken.se har prisvärda kabiner.
Tacksam för råd.
Vi ska renovera badrummet och ta bort badkaret. Vi tänkte sätta in en duschkabin. Det finns en hel del märken att välja mellan, men det är svårt att veta vad botten är tillverkad av. Vi vill inte ha en kabin som kan spricka. På ett ställe läste jag "Karet är fiberarmerat i fem lager ca 7mm tjockt" eller "Sanitetsakryl" eller "Emaljerade (plåt)". Plåten håller ju, frågan är hur bra plasten är? Importfabriken.se har prisvärda kabiner.
Tacksam för råd.
Hej
Vi köpte en billig kabin på Jula, det var ett glasfiber-kar.
Det höll alldeles utmärkt eftersom det var plastat runt en metall-ram.
Rätt injusterade fötter så flexar det noll och håller garanterat bra.
Jocke
Vi köpte en billig kabin på Jula, det var ett glasfiber-kar.
Det höll alldeles utmärkt eftersom det var plastat runt en metall-ram.
Rätt injusterade fötter så flexar det noll och håller garanterat bra.
Jocke
Hej, lade in en billig Kina-kabin under förra hösten, där var även karet av glasfiber på en stålram. Ramen var så fruktansvärd överdimensionerad att den skulle hålla en bil. I samma veva slet jag ut en 90-tals IDO kabin i akryl som hade spruckit. Bottnen i den var förstärkt med polyuretan vilket inte verkade stabilt överhuvudtaget. Så mitt råd är att ta en ordentlig titt på konstruktionen av bottnen.
2 995:- betalar du hos: http://www.skanskabyggvaror.se/ 
Klicka här för att svara