Hej,
Jag har tänk sätta in en duschkabin i min sommarstuga. Jag har plastmatta och en gamal avloppsbrunn i golvet som det inte finns nått fall till. Antar att det inte finns någon fuktspärr eller liknade heller. Avloppet har tidigare använts till en tvättmaskin. Är det okey att montera kabinen och sedan dra ner avloppsslangen rakt ner i brunnen eller att riva bort brunnen och ansluta kabinen direkt på avloppet? Kabinen jag tittat på har vattenlås.
Jag undrar också om det brukar finnas utrymme bakom kabinerna för vattenrör? Jag har utanpåligande rör på väggen?
Mvh /KTEA