Hej!

Jag har googlat runt, åkt till företag som säljer duschkabiner, samt försökt få tag på någon kunnig person att prata med. Dock utan resultat eller tydliga direktiv. Det är som så, att jag har en butikslokal som är till försäljning. Det finns intressenter som som frågar efter duschkabin och jag vet inte hur reglerna ser ut angående detta. Det finns ett rum som varit ett mindre kök, med toalett i rummet bredvid.

Hur ser egentligen reglerna ut, jag har läst men vet inte hur jag ska tolka.

- Det är framdraget vattenledning och avloppsrör från vasken i toalettrummet (som är vägg i vägg).
- Vanliga betongväggar + laminatgolv på en vanlig plastmatta. Ingen golvbrunn.
- Jag vill ha en duschkabin med IFÖs "inline-pump" under kabinen då det blir dåligt fall till vaskens avlopp.

Har kikat på sån helstängd duschkabin med tak. Men hur gör man med fuktspärr och annat när man har duschkabin och ingen golvbrunn tex. Klarar man sig utan, kan man måla bara? Eller är plastmatta på golv och vägg nödvändigt.

Det är hopplöst att få tag på folk nu i semestertider men behöver lite djupare information rätt så omgående. Är ytterst tacksam för alla tips och svar jag kan få :)

Finns det en dusch är det våtzon 1 oavsett om det är en kabin eller inte. Så tätskikt krävs.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.