P Peter321 skrev:
Väldigt fint att ha handfaten så där lite förskjutna till vänster när det är snedtak. Hur gjorde ni det..?
Tack! Ett snickeri platsbyggde badrumskommoden och beställde sten till den så vi kunde helt enkelt bestämma precis hur vi ville att den skulle se ut. :)

• Gilla
Peter321
  • Laddar…
P Peter321 skrev:
Jättetack för detta! Så lustigt att vi har samma förutsättningar nästan på centimetern. :)

Inte heller vi kan få in toaletten under snedtaket bredvid duschen så det är tyvärr inte ett alternativ här heller. Just den exponerade platsen mittemot badkaret skulle vara en liten nackdel hos oss också men då främst att det är viss insyn från fönstret.

Superbra tips med att tejpa upp skalenligt på annan plats, det ska vi verkligen göra och tack också för inspirationsbilderna!

Ritade upp båda alternativen hos oss om någon vill tycka till. :)
[bild] [bild]
Hej! Jag gillar verkligen bilderna! Hur har du rittat dem? Ett särskilt rittprogram? Nyfiken. mvh, Jeff

J JeffBeck skrev:
Hej! Jag gillar verkligen bilderna! Hur har du rittat dem? Ett särskilt rittprogram? Nyfiken. mvh, Jeff
Sketchup har jag använt, väldigt enkelt och bra verktyg för att skissa i 3d. (y) Finns gratisversion, både för webbläsare och som nedladdad.

https://www.sketchup.com/sv/plans-and-pricing/sketchup-free

nikasp
T Thomas_Blekinge skrev:
Draperi är mycket fördelaktigt. Inga synliga kalklager som på en glasvägg, lätt att skifta och byta. Jag har båda så jag vet vad jag talar om.
Jag tycker det snabbt ser rätt sunkigt ut med draperi, särskilt ljusa färger och i nederkant. Stor fördel om duschväggen är plan som vi har nu. Jag brukar inte torka av den särskilt ofta, månader mellan gångerna. Betydligt smidigare än att haka ner ett draperi och tvätta vilket blev alltför sällan i de boenden jag haft draperi. Dessutom blir det mer känsla av rymd när man duschar och inte stänger in sig tycker jag.

P Peter321 skrev:
Sketchup har jag använt, väldigt enkelt och bra verktyg för att skissa i 3d. (y) Finns gratisversion, både för webbläsare och som nedladdad.

[länk]
Är ert badrum klart nu? Isåfall, hur blev det? :)

T TowaTei skrev:
Är ert badrum klart nu? Isåfall, hur blev det? :)
Nej tyvärr, det planeras (och sparas) fortfarande. Byggstart om 12 månader är planen. :strong:

• Gilla
TowaTei
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.