2 906 läst ·
27 svar
3k läst
27 svar
Duschblandare väsnas - vad göra?
Medlem
· Blekinge
· 12 220 inlägg
Nu tycket jag nu nog du ska fundera ett varv till innan du svarar på ett så pass oförskämt sätt! Här ställer man en enkel fråga i all välmening och får ett sån svar. Gissa om min förvåning och helt oförstående till ditt märkliga svar. Tycker nog att att du kan skämmas och bruka allvar. För intresse är jag 56 år om det nu har nån betydelse. 🤔T Thomas_Blekinge skrev:
Jag tycker det ser ut som en kork. Nu är jag tillräckligt gammal för att ha druckit en hel del flaskor vin genom åren, men jag är ändå osäker på om det är vad jag ser
Medlem
· Blekinge
· 12 220 inlägg
Förlåt, jag trodde inte folk var så lättkränkt.
Ser ut som kork men ingen äkta. En sådan hoppressat plastimitat gjort av low density polyethylene.
Jag tror inte att riktig kork hade blivit bättre.
Ser ut som kork men ingen äkta. En sådan hoppressat plastimitat gjort av low density polyethylene.
Jag tror inte att riktig kork hade blivit bättre.
Det är lugnt, det var jag som läste ditt svar lite fel och får skylla på dålig syn. 🥸 Bra tips som jag måste prova då även jag har en tjutande blandare. 👍T Thomas_Blekinge skrev:
Medlem
· Blekinge
· 12 220 inlägg
Uppdatering.
Jag var på ett hotell för en vecka sedan där det fanns en helt tyst dusch. Nu en vecka senare sitter samma modell i mitt badrum. Vad skönt att ha det tyst under duschen!
Jag var på ett hotell för en vecka sedan där det fanns en helt tyst dusch. Nu en vecka senare sitter samma modell i mitt badrum. Vad skönt att ha det tyst under duschen!
Medlem
· Blekinge
· 12 220 inlägg
Medlem
· Blekinge
· 12 220 inlägg
Nu tror jag jag vet vad som var orsaken:
Bilden är tagen uppifrån in i blandaren. Man ser en skarp kant som vattnet troligen behövt strömmat runt. Kaviteringen har ätit upp en del av kanten som nu funkar som en orgelpipa.
Felkontruerat. Möjligen även fel mässingsvariant.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Bilden är tagen uppifrån in i blandaren. Man ser en skarp kant som vattnet troligen behövt strömmat runt. Kaviteringen har ätit upp en del av kanten som nu funkar som en orgelpipa.
Felkontruerat. Möjligen även fel mässingsvariant.
Magnus E K
Husägare
· Östergötland
· 4 602 inlägg
Magnus E K
Husägare
- Östergötland
- 4 602 inlägg
Återstår att hitta en dusch som inte ens ger något vattenskvalljud... (Har aldrig stört mig på ljudet av duschblandaren när jag själv duschar; dock märkt av det när andra duschar eller använder andra blandare.)
Medlem
· Blekinge
· 12 220 inlägg
Det är en stor skillnad hur olika blandare väsnas/tjutar. Men min nya blandare hör jag inte ett ostämt dissonant skrik från blandaren utan bara det lilla porlande när vattendropparna rinner av min astralkropp.Magnus E K skrev:
Klicka här för att svara