6 264 läst ·
7 svar
6k läst
7 svar
duschblandare som läcker
tja! kopplade in en ny hafa duschblandare, tyvärr läcker den ur ett litet hål på undersidan bredvid termostatvredet, i det lilla hålet sitter en insexskruv.den håller inte heller riktigt tätt utan det droppar från duschmunstycket. nu är det så att jag bara anslutit kallvattnet än så länge, kan det bero på att varmvattensidan är trycklös eller kan den vara trasig?
den var trasig, kopplade in den tills dom fått hem en ny. under tiden stod den o droppade, men efter några dagar så slutade den droppa 
fast istället så kom det bara ljummet vatten ur den

hämtade den nya blandaren, när jag öppnade förpackningen så hade termostatvredet fallit lös pga att den inta varit fastdragit ordentligt. monterade den, den läkte från varmvattenanslutningen, drog åt lite mer-läkte fortfarande
vålddrog den- då började "rörbiten" in i blandaren att skruva lös sej >
>
det visade sej att det var gjutfel i konan så det kunde inte bli tätt >
hafa duschstången har på duschhandtaget en o-ring som ska göra att handtaget inte vrider sej när det sitter i hållaren, tyvärr så vill inte o-ringen sitta kvar i spåret utan släpper och faller ner på duschslangen >
>
har nu lämnat tillbaka blandaren och monterat en fm mattson istället

men duschstången får vi väl leva med om man inte hittar någon med samma c/c mellan hålen i kaklet
SÅ JAG VARNAR FÖR HAFA GREJOR!!
fast istället så kom det bara ljummet vatten ur den
hämtade den nya blandaren, när jag öppnade förpackningen så hade termostatvredet fallit lös pga att den inta varit fastdragit ordentligt. monterade den, den läkte från varmvattenanslutningen, drog åt lite mer-läkte fortfarande
vålddrog den- då började "rörbiten" in i blandaren att skruva lös sej >
det visade sej att det var gjutfel i konan så det kunde inte bli tätt >
hafa duschstången har på duschhandtaget en o-ring som ska göra att handtaget inte vrider sej när det sitter i hållaren, tyvärr så vill inte o-ringen sitta kvar i spåret utan släpper och faller ner på duschslangen >
har nu lämnat tillbaka blandaren och monterat en fm mattson istället
men duschstången får vi väl leva med om man inte hittar någon med samma c/c mellan hålen i kaklet
SÅ JAG VARNAR FÖR HAFA GREJOR!!
tyvärr har väll hafa haft lite probs med sina blandare.. har bytt en del blandare i jobbet där termostaten varit paj på nya blandare....
Satsa på ett traditionellt blandar fabrikat istället för att köpa dyra design blandare tillverkade i låglöne länder? 
Klicka här för att svara