Hej,
Omkastaren till blandaren på bilden funkar halvtaskigt. Drar man den nedåt kommer fortfarande en tredjedel av vattnet i den nedre utkastaren och vice versa. Går det att byta på denna modell? Blandaren satt där när vi köpte huset och kan inte se tillverkare ellrr modell någonstans.

Har testat skruva på skruven men det händer ingenting...

• 1373999870070.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • 1373999881313.jpg
    Skapa konto
Haha! Imponerande! Du har nog rätt och nu lyckades jag även lossa den. Får anteckna ned modellen :D

Får beställa en sådan. Tusen tack för hjälpen!

• Gilla
Nataliee
  • Laddar…
ullberg
krilleman_215 skrev:
Det ser ut som..[/ATTACH]
Väldigt ödmjukt sagt, uppenbart även för mig som säljare för runt 10 år sedan, och sannolikt löjligt självklart för ett praktiserande (?) proffs som du.

Krilleman levererar som vanligt, jag (och säkert alla andra här på BH) är glada att vi har dig som kan svara på våra VVS-frågor, så jag säger som TS, Tack! Och hoppas du hänger kvar tills jag står inför (ännu ett) VVS-problem!

/U

• Gilla
Krilleman
  • Laddar…
Krilleman
Praktiserande = Ja

Proffs = Nej, dom finns bara på fixartv, eller hur var det nu Aschberg sa? :p

:thumbup::thumbup::thumbup:

• Gilla
ullberg
  • Laddar…
Idag fick jag omkastaren. Skruvade dit. Och vips så funkar det som det ska. Tack än en gång!

Jag har en liknande fast med utanpåliggande 40 rör. Omkastaren ser likadan ut men vi förstår verkligen inte hur man ska kunna lossa den? Som redan sagt händer inget när man skruvar på skruven. Ska det bara vara att "skruva" av omkastaren? När man inte vet säkert vet man inte om man vågar ta i

Redigerat:
Krilleman
Mora vill att du gör sähär:

Namnlös.png
Skapa konto

Ja vi lyckades äntligen tillslut.
När man tagit av omkastaren, finns det inget man kan skruva dit för att stoppa vattnet i den utgången helt? Tycker det borde finnas men vet inte vad man ska söka efter

Eller kan man kanske egentligen plocka bort hela badkarspipen och koppla slangen direkt till blandaren?

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.