Hej,
Omkastaren till blandaren på bilden funkar halvtaskigt. Drar man den nedåt kommer fortfarande en tredjedel av vattnet i den nedre utkastaren och vice versa. Går det att byta på denna modell? Blandaren satt där när vi köpte huset och kan inte se tillverkare ellrr modell någonstans.
Har testat skruva på skruven men det händer ingenting...
Omkastaren till blandaren på bilden funkar halvtaskigt. Drar man den nedåt kommer fortfarande en tredjedel av vattnet i den nedre utkastaren och vice versa. Går det att byta på denna modell? Blandaren satt där när vi köpte huset och kan inte se tillverkare ellrr modell någonstans.
Har testat skruva på skruven men det händer ingenting...
Det ser ut som du har en Mora Term, se servicehandboken sidan 52!
http://www.e-magin.se/v5/viewer/files/viewer_s.aspx?gKey=398b57km&gInitPage=52
Denna borde lösa ditt bekymmer!
http://www.dinvvsbutik.se/sv/artiklar/ma-459202ae-duschomkastare.html
http://www.e-magin.se/v5/viewer/files/viewer_s.aspx?gKey=398b57km&gInitPage=52
Denna borde lösa ditt bekymmer!
http://www.dinvvsbutik.se/sv/artiklar/ma-459202ae-duschomkastare.html
ullberg
Verktygstokig
· Stockholm
· 4 026 inlägg
ullberg
Verktygstokig
- Stockholm
- 4 026 inlägg
Väldigt ödmjukt sagt, uppenbart även för mig som säljare för runt 10 år sedan, och sannolikt löjligt självklart för ett praktiserande (?) proffs som du.krilleman_215 skrev:
Krilleman levererar som vanligt, jag (och säkert alla andra här på BH) är glada att vi har dig som kan svara på våra VVS-frågor, så jag säger som TS, Tack! Och hoppas du hänger kvar tills jag står inför (ännu ett) VVS-problem!
/U
Jag har en liknande fast med utanpåliggande 40 rör. Omkastaren ser likadan ut men vi förstår verkligen inte hur man ska kunna lossa den? Som redan sagt händer inget när man skruvar på skruven. Ska det bara vara att "skruva" av omkastaren? När man inte vet säkert vet man inte om man vågar ta i
Redigerat:
Klicka här för att svara


