Byggahus.se
  1. Byggahus.se är oberoende på konsumentens sida Regler

Duschbadkar Svedbergs Z1600 bra/dåligt?

1. C
    Medlem · 5 inlägg

cola88

Medlem
    Hej!

Vi har idag ett vanligt badkar med duschdraperi men funderar på att byta till ett duschbadkar istället och kikat på Svedbergs Z1600, någon som har erfarenhet av detta eller liknande duschbadkar?

https://www.bygghemma.se/kok-och-ba...r/duschbadkar-svedbergs-z1600/p-490158-471677

Jag funderar primärt på att ha en duschvägg på långsidan i glas och inte ett duschhörn (finns båda alternativen i bilderna på länken), skvätter det mycket om man bara har duschvägg på långsidan? I mitt fall kommer blandare att sitta på kortsidan.

Tack på förhand! :)

2. Lexington
    Medlem · Skåne · 2 073 inlägg
    Vi har ett sådant och är nöjda, två vikbara dörrar.
    Jag gillar inte att duscha i badkar med draperi, men barnen behövde ett badkar, så detta blev en kompromiss.
    Men som sagt riktigt nöjda (y) Det enda jag kan klaga på är att popup-ventilen är värdelös, bytt två, men den fastnar lätt när badkaret är fullt, behöver smörjas upp en gång i månaden känns det som, men går säkert att byta till en vanlig ventil dock.
    Skvättet vågar jag inte svara på, men skulle inte själv vilja ha kortsidan öppen.

Edit:
    En sak till, passformen på fronten är ganska kass också.

3. Karlia
    Medlem · 2 737 inlägg
    Vi har ett annat duschbadkar med två glasskivor. Dottern drar bara igen det ena då hon känner sig instängd. Ibland räcker det som skydd, ibland tror jag att hon håller i duschslangen och riktar den mot andra kortänden, då blir det blött. Tror att är det någon vuxen som tänker sig något sånär för, räcker det med en vägg.

4. C
    Medlem · 5 inlägg

cola88

Medlem
    Tack för svaret! På vilket sätt är passformen på fronten kass? Vill ju gärna att slutresultatet blir både praktiskt och snyggt så om passformen på fronten är kass är det ju lite trist då jag ser det som en investering och värdeökning i lägenheten (förhoppningsvis). Ingen chans att du skulle vilja visa en bild på hur resultatet blev hos er? :)

5. C
    Medlem · 5 inlägg

cola88

Medlem
    Tack för svaret :)

• Laddar…
  6. Lexington
    Fronten sitter inte riktigt så tajt som jag vill att den ska sitta, men är väl ingen större fara egentligen.
    Tror det finns en bild på forumet någonstans. Ska leta!

Edit:
    Hittade https://www.byggahus.se/forum/threads/vad-har-ni-gjort-med-era-hus-idag.167378/page-696#post-2336424

7. Lexington
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.