Hej. Tänkte hempula lite i badrummet. 
Kollar på Groheterm Cube inbyggnadsdusch men hittar ingen självklar lösning för uttaget för duschhandtaget.
Duschhandtaget skall anslutas till G15 invänding gänga infälld i väggen och brickan emot väggen är bara 52mm.
Väggdosorna jag hittar för RiR har samtliga för stor diameter för att brickan skall täcka hålet. Kör i allt övrigt med LK väggdosor som är 54mm i diameter.
Finns det några smarta lösningar? Tacksam för tips!
Kollar på Groheterm Cube inbyggnadsdusch men hittar ingen självklar lösning för uttaget för duschhandtaget.
Duschhandtaget skall anslutas till G15 invänding gänga infälld i väggen och brickan emot väggen är bara 52mm.
Väggdosorna jag hittar för RiR har samtliga för stor diameter för att brickan skall täcka hålet. Kör i allt övrigt med LK väggdosor som är 54mm i diameter.
Finns det några smarta lösningar? Tacksam för tips!
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Grohe verkar ju ha en egen inbyggnadsdosa (som man skymtar på din bild), som dom vill att du använder dig av. Jag antar att du endast vill använda duschhandtaget i detta fallet, men det blir nog problem endå då du blandar produkter från olika tillverkare... 
Logga in
Skapa konto
Redigerat:
Tackar för svar.
Den där lådan som syns på bild, uppfattar jag som själva blandaren, som naturligtvis skall användas. Men duschhandtaget och takduschen monteras inte emot den.
Taksilens täckbricka mot väggen är stor nog, men inte duschhandtagets.
Jag provar att maila tillverkaren för råd.
/Tooney
Den där lådan som syns på bild, uppfattar jag som själva blandaren, som naturligtvis skall användas. Men duschhandtaget och takduschen monteras inte emot den.
Taksilens täckbricka mot väggen är stor nog, men inte duschhandtagets.
Jag provar att maila tillverkaren för råd.
/Tooney
Logga in
Skapa konto
Fann du någon bra lösning för utloppsböjen till handuschen?
Sitter i precis samma funderingar.
Sitter i precis samma funderingar.
Denna ständiga fråga med handduschen som ingen verkar kunna ge ett svar på. 
Ska kolla om inte den här fungerar.
https://www.rinkabyror.se/artikel/metall-ventilfaste-15/
Ska kolla om inte den här fungerar.
https://www.rinkabyror.se/artikel/metall-ventilfaste-15/
Hejsan.
Den du länkar till är inte godkänd i badrum. Men jag har själv använt lk dosa och pratat med tillverkaren och det finns en annan täckram att beställa, monterade en för några månader sedan och fick göra en extra beställning så den täckte lk dosan och allt blev kanon. Ska kolla om de finns något rsk nummer på den. Annars kanon suport och snabb hjälp om man ringer dom.
Mvh Thomas
Den du länkar till är inte godkänd i badrum. Men jag har själv använt lk dosa och pratat med tillverkaren och det finns en annan täckram att beställa, monterade en för några månader sedan och fick göra en extra beställning så den täckte lk dosan och allt blev kanon. Ska kolla om de finns något rsk nummer på den. Annars kanon suport och snabb hjälp om man ringer dom.
Mvh Thomas
Klicka här för att svara