I vårt nya badrum (ca 2,10 x 4,80) kan det bli aktuellt att ha duschen på en långvägg (inte i hörn alltså). Då kan man förstås tänka sig olika lösningar:
- två sidoväggar
- två sidoväggar + dörr
- en vägg parallellt med väggen (och öppet åt sidorna när man står i duschen)
- någon variant med draperi
- varken väggar, dörrar eller draperi

Hur dåligt är det sista alternativet? Någon som har så? Jag tänker att det blir fult att sätta upp diverse väggar (även om det är glas) mitt i rummet, och så blir det mycket att putsa och hålla rent. Om jag bara har en dusch så får jag ta en skrapa eller trasa på golvet och så är det klart. Eller?
(Vi pratar om en takdusch.)

Det skvätter en hel del när man duschar, så du kan inte ha handdukar och toapapper i badrummet om du inte har något avskiljande.

• Gilla
BirgitS
  • Laddar…
M munge skrev:
I vårt nya badrum (ca 2,10 x 4,80) kan det bli aktuellt att ha duschen på en långvägg (inte i hörn alltså). Då kan man förstås tänka sig olika lösningar:
- två sidoväggar
- två sidoväggar + dörr
- en vägg parallellt med väggen (och öppet åt sidorna när man står i duschen)
- någon variant med draperi
- varken väggar, dörrar eller draperi

Hur dåligt är det sista alternativet? Någon som har så? Jag tänker att det blir fult att sätta upp diverse väggar (även om det är glas) mitt i rummet, och så blir det mycket att putsa och hålla rent. Om jag bara har en dusch så får jag ta en skrapa eller trasa på golvet och så är det klart. Eller?
(Vi pratar om en takdusch.)
Hur gjorde ni tillslut?

Bästa svaret

Bra bumpning! Vi flyttade därifrån för 5 år sen, men jag hittade en gammal bild. Jag gillade den duschen! En fri känsla, inte instängd i en kabin, och inga dörrar att hålla rent. Det var inga problem med att det stänkte.

Modernt badrum med dubbla handfat, badkar, dusch, upplysta speglar och växtfönster.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
Messier1994 och 1 till
  • Laddar…
M munge skrev:
Bra bumpning! Vi flyttade därifrån för 5 år sen, men jag hittade en gammal bild. Jag gillade den duschen! En fri känsla, inte instängd i en kabin, och inga dörrar att hålla rent. Det var inga problem med att det stänkte.

[bild]
Blev det inte kallt att duscha så i ett så stort rum?

• Gilla
BirgitS
  • Laddar…
Nej. Vi hade varmvatten 😎

• Haha
  • Gilla
Messier1994 och 6 till
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.