5 859 läst ·
5 svar
6k läst
5 svar
Dusch längs långvägg utan väggar eller draperi, hur dåligt är det?
I vårt nya badrum (ca 2,10 x 4,80) kan det bli aktuellt att ha duschen på en långvägg (inte i hörn alltså). Då kan man förstås tänka sig olika lösningar:
- två sidoväggar
- två sidoväggar + dörr
- en vägg parallellt med väggen (och öppet åt sidorna när man står i duschen)
- någon variant med draperi
- varken väggar, dörrar eller draperi
Hur dåligt är det sista alternativet? Någon som har så? Jag tänker att det blir fult att sätta upp diverse väggar (även om det är glas) mitt i rummet, och så blir det mycket att putsa och hålla rent. Om jag bara har en dusch så får jag ta en skrapa eller trasa på golvet och så är det klart. Eller?
(Vi pratar om en takdusch.)
- två sidoväggar
- två sidoväggar + dörr
Hur dåligt är det sista alternativet? Någon som har så? Jag tänker att det blir fult att sätta upp diverse väggar (även om det är glas) mitt i rummet, och så blir det mycket att putsa och hålla rent. Om jag bara har en dusch så får jag ta en skrapa eller trasa på golvet och så är det klart. Eller?
Hur gjorde ni tillslut?M munge skrev:I vårt nya badrum (ca 2,10 x 4,80) kan det bli aktuellt att ha duschen på en långvägg (inte i hörn alltså). Då kan man förstås tänka sig olika lösningar:
- två sidoväggar
- två sidoväggar + dörr
Bästa svaret
Bra bumpning! Vi flyttade därifrån för 5 år sen, men jag hittade en gammal bild. Jag gillade den duschen! En fri känsla, inte instängd i en kabin, och inga dörrar att hålla rent. Det var inga problem med att det stänkte.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Klicka här för att svara