Jag håller på att renovera min ovanvåning och skulle gärna vilja få in en dusch i mitt badrum med snedtak. Badrummet slutar nu precis efter badkaret (alltså den vägg som skiljer badkar och dusch på bilden och nuvarande golvyta är ca 180 X 200). Vad tycker ni om denna lösning? Är det för smalt utrymme eller tillräckligt? Hur bred öppning behövs mellan badkar och kommod?

Är det någon som har en annan lösning som kan fungera? I kommoden finns ett tvättnedkast så bygger ut ca 40 cm från väggen med innerdörren i, så kommod kan tyvärr inte flyttas hur som helst.

Ritning av badrum med snedtak, badkar, föreslagen duschkabin och kommod med måttangivelser.

BirgitS
Bilden är för liten för att jag ska kunna läsa siffrorna. Vad blir storleken på duschen?

Har du funderat på att flytta badkaret till den vägg där toaletten är?
Då blir det ju ståhöjd i ena halvan av karet och då kanske du kan tänka dig att duscha i badkaret i stället. Om det är tillräcklig ståhöjd framför en toalett som är placerad mot ytterväggen.

J jowal skrev:
Hur bred öppning behövs mellan badkar och kommod?
Det bästa är nog om du själv prövar ut vad du kan acceptera genom att t.ex. ställa stolar som representerar kar och kommod i något annat rum.
.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.