Någon som kan hjälpa mig att bestämma hur vi skall planera badrummet i vårt hus?

Vi skall bygga ett spegelvänt Höner med alternativ planlösning från Älvsbyhus. http://www.alvsbyhus.se/katalog/bild/ritning/honer2_rit_spegel.jpg

Vi kan dock inte bestämma oss för hur vi skall ha det i badrummet. Övervåningen kommer att vara oinredd tills vi behöver mer utrymme och det kommer alltså bara att finnas ett badrum på ca 6 kvm. Badrummet kommer med badkar med det går att välja dusch i stället. Vi skulle gärna vilja ha ett hörnbadkar där två vuxna får plats att bada ihop men det kan vänta. Som jag ser det har vi följande alternativ:

1. Ha enbart badkar på nedervåningen. Duscha i badkaret och sätta in hörnbadkar på övervåningen när vi inreder där. Då skulle man kunna ta bort badkaret på nedervåningen och sätta in en dusch där i stället.

2. Försöka få in både dusch och badkar i badrummet och ha hörnbadkar på övervåningen i framtiden.

3. Försöka få in både dusch och hörnbadkar i badrummet nu (går det) och bara ha en dusch på övervåningen i framtiden.

Någon som har några åsikter i fråga så blir jag väldigt tacksam! :)

Hej,

Vi funderar på att köpa bubbelbad från importfabriken,vad tyckte ni om dem?

Mvh
//Per

Jag skulle nog välja alt. 2. Kan vara skönt att ligga i badet och filosofera men, skall jag duscha föredrar jag att göra det i en dusch och inte i badkaret. Vill ni ha ett badkar för två, tycker jag att ni skall vänta med det till det är dags att inreda övervåningen.

Jag skulle välja alt. 1 , lite beroende på tidsperspektiv för övervåningen förstås.
Verkar fånigt med både dusch och bad om man får ett bad på övervåning , fast det beror ju på när det blir förstås. Har man dessutom småbarn är vanligt badkar alltid trevligt, man kanske inte vill fylla jättekaret varje dag..

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.