Vet inte om det här hamnar i rätt forum men testat. Vi har ett badrum som ska helrenoveras och innanför badrummet är det en bastu. I dagsläget är toan närmast bastun och duschen bredvid. Vår tanke har varit att byta plats på toan och duschen så att duschen istället hamnat mot väggen som är mot bastun. Men en av de två ventiler som finns från bastun sitter där vi vill ha duschen, på bastusidan sitter ventilen under aggregatet, och det kanske blir helt fel att ta bort den ventilen? För jag antar att man inte kan ha en ventil mitt i duschen?

...duschkabin? Jag har precis så som du beskriver...men jag valde duschkabin av vatten/fuktskäl. Och nu finns inga problem att jag en ventil "bakom" duschkabinen, eftersom det är ett lite avstånd mellan dusch och vägg

Jo, kabin kan vara ett alternativ. Lite mindre snyggt men kanske bättre. Väl värt att fundera över i alla fall.

....att det ser snyggare ut med duschhörna än med duschkabin.

Jag ser det mer praktiskt med duschkabin....men det är ju jag.

Tänkte på att den ventilen du har vid bastu agget....är det frånluft?

Om agget sitter nära dörren kanske du kan använda springan under dörren som tillluft/frånluft och stänga igen ventilen helt.

Men det kanske är mer en fråga för bastu-tråden...;)

Men inte skämmer en duschkabin sååååå mkt tycker jag ;)

• dusch_bastu.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Måste säga att de är ett snyggt badrum :)

undrar lite om takhöjden? och vad de är du har ovanför duschkabinen, en förhöjning?

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.