https://www.bauhaus.se/grasmattejord-hasselfors-bulk-12-ton.html#full-description

Hej
Såg att Bauhaus såld gräsmatte jord till ok pris Hasselfors Bulk

Skall till 400 m2 och såg att gräsmatte jord kostar 4800 - 13 000 lasset? Satans vad dyrt! Men duger den ifrån Bauhaus? Eller är man dumsnål? Skall rulla om någon månad.

Läst att det finns gräsmattejord helt utan ogräs och det verkade inte den ifrån Bauhaus vara, men om jorden ligger några månader får man inte dit eländet ändo?

Kloka tips? orkar inte leta runt mer, skall ha 4-5 lass

Hasselfors jord är bra och duger gott och väl för att rulla ut gräsmatta på.

Jag har för mig att jag betalade 5000 SEK för 10 kubik för ett par år sedan. Ring runt och kolla hos lite olika firmor.

Jag har betalt ca 150:-/ton för prima matjord med transport 1500:-/lass. Det ger alltså motsvarande 3300:- och ganska mycket billigare än ditt förslag. Kolla med en anläggningsfirma nära dig, eller ring Hasselfors och fråga efter återförsäljare.

Jord är dyrt:confused:
Har dock hittat för 2500:- per lass( 13-14 ton) då är det dock lite småstenar i (max 16mm) men valde detta alternativ istället för 5000 för "riktig jord" då jag ska ha väldigt mycket och ekonomin är begränsad (smart eller dumsnål vad vet jag men man får väl gå och plocka lite sten i sommar sen:thinking:

Finkratta innan du rullar/sår!

• Gilla
BirgitS
  • Laddar…
Köpte Hasselfors Bulk och det var en miss, var väldigt mycket sten i. det påstås dock att sten max 20 mm inte skall spela någon större roll när man sår, det påstår dom ? Men man får väl vad man betalar för, hade svårt att hitta billigare.

BirgitS
Lite grus i jorden förbättrar dess genomsläpplighet och motverkar att jorden blir allt för komprimerad, men just ytskiktet är väl bättre utan sten så en krattning efter utläggning som elpaco skriver är bra.

Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.