Hej,

Någon som vet hur man går tillväga för att få ner dubbla tapeter snabbt och enkelt? Den övre tapeten är en papperstapet och jag är nästan säker på att den undre också är det.
Den undre har troligen suttit sen 2001, då min lägenhet byggdes, den övre sen 2008.

Jag vill bli av med dem för att måla väggarna istället.

Tack

Det finns speciella medel som löser upp tapeten, men jag gjorde så att jag fuktade hela tapeten med sprayflaska med vatten fram och tillbaka, när den började luckra upp så var det bara att skrapa. Men detta gäller bara betongväggar. Har du gipsväggar så enklast är att skruva dit renoveringsgips (6mm) och spackla.

Redigerat:
Måste man ta ner tapeter för att kunna måla väggar, det visste jag inte...:rolleyes:

Spackla ut skarvarna och måla. Sitter tapeten bra så har du inget att vinna på att ta ner den. Annars är det vatten och skrapa som gäller.
Renoveringsgips för två lager tapet är idioti...:x

Vill man jobba så kan man göra det hur krångligt som helst...d^_^b

Freddy_kruger skrev:
Måste man ta ner tapeter för att kunna måla väggar, det visste jag inte...:rolleyes:

Spackla ut skarvarna och måla. Sitter tapeten bra så har du inget att vinna på att ta ner den. Annars är det vatten och skrapa som gäller.
Renoveringsgips för två lager tapet är idioti...:x

Vill man jobba så kan man göra det hur krångligt som helst...d^_^b
Frågan var ju hur?:rolleyes:

Men måla på tapeter går ju det med, men då blir det ju bara en annan tapet.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.