Vi har nu dragit in det mesta av ventiliationen. Tyvärr så blev det ett missförstånd så ljuddämparna som är monterade efter aggregatet är enbart 600mm långa.
Kan man sätta in ytterligare ljuddämpare direkt efter? Hur långa skall dessa vara i sådana fall (600, 900, 1200)?
Eller är det bättre att ta bort de som är montetrade och sätta in nya (900 eller 1200)?
Ni kan "docka" på en 600mm till, däremot blir det inte dubbla dämpningen, är osäker på formeln för detta, ring Lindab som tillverkar ljuddämpare, dom kan ha en beräkningsmall för denna koppling.
Finns det möjlighet så sätt en till omgång efter en böj, det dämpar bättre än att ha två på raken.Hur långa du ska ha beror väl helt på hur mycket ljud du behöver dämpa.
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.