Fick en fråga om att byta blandare till min 89 åriga mormor. Så jag åkte och tittade på den. Hmm, blandaren har en extra bred rektangulär fot och det ser ut som det finns två genomföringar för rören, normalt går de väl nära inpå varandra innanför "cirkeln". Innebär detta alltså att efter demontering har vi felaktiga hål i diskbänken som måste täckas eller finns det motsvarande fötter att få tag i till en FMM 9000E I? Idiotiskt nog tog jag ingen bild på ovansidan, bara under bänken :o

2013-05-26 20.23.20.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Tack för svar!

Kanske är det vanligt, jag har aldrig reflekterat över den typen av montage, ej heller demonterat någon.

Hur gör man då, låter man blanardfästet sitta kvar och köper en blandare anpassad för cc160, eller finns det täckbrickor för att passa om man vill göra ett "vanligt" centrerat montage?

Krilleman
Kapa rören undertill. Skruva bort muttrarna man ser på bilden, då kan du dra hela blandaren uppåt och du täcker hålen med denna, gör ett nytt hål och montera nya blandaren.

250x60mm - 38mm hål

8591555.jpg
Konstigt nog är 9000E I enligt specifikationen för hål upp till 37mm :x

Lite "fulare" men väldigt mycket billigare här

8186884.JPG

Redigerat:
  • Gilla
corre och 1 till
  • Laddar…
Tack krilleman, du är Byggahus VVS-gud!

• Gilla
corre
  • Laddar…
Krilleman
:thumbup:

norrbottenstorpet skrev:
Tack krilleman, du är Byggahus VVS-gud!
Går inte att göra något annat än att hålla med :)

Krilleman
Ett och annat tips "i rätt riktning" har jag ju allt bidragit med :rolleyes:

Frågan är ju i vilken ände det varit mest uppskattat, att hjälpa andra är ju lite av en belöning i sig själv! :cool:

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.