2 370 läst ·
3 svar
2k läst
3 svar
Dubbeldörrar med glas eller inte?
Vi ska bygga ett klassiskt 1 1/5 planshus i vit puts....men kan inte bestämma oss för om pardörrarna ska vara utan fönster eller inte??? Är det nån som har bilder för inspiration`? Vad är snyggast???
Det är förstås lite praktiskt att ha lite solljus in i hallen men vi är inte helt beronde av ljus just där...( öster=,morgonsol)
Tacksam för lite inspiration!
Nora
Det är förstås lite praktiskt att ha lite solljus in i hallen men vi är inte helt beronde av ljus just där...( öster=,morgonsol)
Tacksam för lite inspiration!
Nora
Hej!
Fönster är aldrig fel. Har inte hört talas om någon som tyckt att deras hus har för många. (Annat än när man ska putsa dem kanske.) Fördelen med fönster i dörrarna är ju förutom ljusinsläpp att man kan se vem som står där innan man öppnar. Fast överljus som kindblom sa borde ju också vara jättesnyggt på ett putsat hus.
Ulrica
Fönster är aldrig fel. Har inte hört talas om någon som tyckt att deras hus har för många. (Annat än när man ska putsa dem kanske.) Fördelen med fönster i dörrarna är ju förutom ljusinsläpp att man kan se vem som står där innan man öppnar. Fast överljus som kindblom sa borde ju också vara jättesnyggt på ett putsat hus.
Om du inte är beroede av dagsljuset så skulle jag nog satsa på dörrar utan fönster. Istället kanske överljus om det är ett sånt hus där det kan tänkas passa. Anledningen till att jag väljer bort fönster i dörrn är helt enkelt att jag vill kunna låta bli att öppna dörren om jag skulle vilja utan att jobbiga grannen ser att jag vänder när jag ser att det är hon igen! Sen borde väl en massiv dör vara svårare att ta sig igenom?
En tanke bara även o det är trevligt med fönster i dörrn. Kan tillägga att jag har fönster i dörrn och på sidan av den. Men jag ville åt ljuset.
Jaja.
En tanke bara även o det är trevligt med fönster i dörrn. Kan tillägga att jag har fönster i dörrn och på sidan av den. Men jag ville åt ljuset.
Jaja.
Klicka här för att svara