G goerana skrev:
Kutym i hantis branchen , skitsnack, bevis ? eller är det hur du hanterar dina fakturor ?
detta är verkligen att generaralisera!!
//Goerana
Att branschen är osedvanligt oseriös bevittnar detta forum om samt div svarta listor, samt flera undersökningar från branschen själv eller bevakar om branschen, prova googla "byggbranschen oseriös" så får du upp flertalet träffar.
Du behöver givetvis inte hålla med mig men att kala det skitsnack känns verklighetfrånvänt.
Sen har jag svårt att tolka ditt infantila inspel om mina fakturor? jag får intrycket att du som gemen hantis utgår från att alla är hantisar och ställer ut fakturor. Jag fakturerar ej.

Villa vista Villa vista skrev:
Att branschen är osedvanligt oseriös bevittnar detta forum om samt div svarta listor, samt flera undersökningar från branschen själv eller bevakar om branschen, prova googla "byggbranschen oseriös" så får du upp flertalet träffar.
Du behöver givetvis inte hålla med mig men att kala det skitsnack känns verklighetfrånvänt.
Sen har jag svårt att tolka ditt infantila inspel om mina fakturor? jag får intrycket att du som gemen hantis utgår från att alla är hantisar och ställer ut fakturor. Jag fakturerar ej.
”Att branschen är osedvanligt oseriös bevittnar detta forum om samt div svarta listor”

https://www.byggahus.se/svartalistan/

Där kan du se vilka det i verkligheten är som dominerar Svarta Listan.

Listan borde väl vara full med byggentreprenören som jag tolkar ditt inlägg.

"Hantverkare och byggföretag står fortfarande för en stor andel av konsumenttidningen Råd och Röns svarta lista – listan där företag som inte följer Allmänna reklamationsnämndens rekommendationer hamnar."

Jag skrev div. svarta listor, jag har inte specificerat BH:s lista, dock har BH under tidigare år pekat ut just bostadskategorin som hantverkare går under som kategori i topp map företag som inte följer ARN.

Men allt är relevant och det är min erfarenhet och åsikt, ingen annan behöver dela den. Detta är ett forum och inget bygg-wikipedia.

Villa vista Villa vista skrev:
"Hantverkare och byggföretag står fortfarande för en stor andel av konsumenttidningen Råd och Röns svarta lista – listan där företag som inte följer Allmänna reklamationsnämndens rekommendationer hamnar."

Jag skrev div. svarta listor, jag har inte specificerat BH:s lista, dock har BH under tidigare år pekat ut just bostadskategorin som hantverkare går under som kategori i topp map företag som inte följer ARN.

Men allt är relevant och det är min erfarenhet och åsikt, ingen annan behöver dela den. Detta är ett forum och inget bygg-wikipedia.
Du och alla andra på detta forum ska givetvis dela med sig av sin erfarenhet. Att alla inte har samma erfarenheter och åsikter är väl det ett forum är till för. Man utbyter erfarenheter och tjivas lite. Alla kommer inte alltid hålla med alla.

Men när det kommer till folk som skriver påståenden som saknar substans så reagerar iaf jag.

Bygga hus har ingen egen ”Svart lista” nedan ser du vad Bygga Hus själva skriver om ”sin lista”.
Så det är precis samma lista som du inleder ditt inlägg med.

Här hittar du Sveriges mest omfattande lista över företagare som inte följt Allmänna reklamationsnämndens rekommendationer.

Vilka företag hamnar i listan?
Allmänna reklamationsnämnden (ARN) prövar tvister mellan konsumenter och företag och fattar beslut i form av en rekommendation om hur tvisten bör lösas. De företag som inte kompenserar kunden, trots att ARN har fattat beslut om det hittar du i Svarta listan på Byggahus.se

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.