Någon som vet om det finns dimmrar för flera olika lampor som får plats i en och samma dosa?

Tror att den enda lösningen är knappstyrda dimmers. Då har du helt vanliga knappar med returfjädrar. Som sedan styr dimmern som du kan placera i en dosa avr som helst. Finessen är att man kan koppla ihop signaler från flera strömbrytare och styra diommer n från hur många ställen som helst.

Fungerar genom att ett kort tryck tänder eller släcker, lång tryckt dimmar. Dkam man använda trippel brytare och styr 3 från samma dosa.

hempularen skrev:
Tror att den enda lösningen är knappstyrda dimmers. Då har du helt vanliga knappar med returfjädrar. Som sedan styr dimmern som du kan placera i en dosa avr som helst. Finessen är att man kan koppla ihop signaler från flera strömbrytare och styra diommer n från hur många ställen som helst.

Fungerar genom att ett kort tryck tänder eller släcker, lång tryckt dimmar. Dkam man använda trippel brytare och styr 3 från samma dosa.
Men dom där är inte alls användarvänliga på samma sätt som ett vred.

Vi har det i köket, jag tycker att det fungerar bättre än jag hade vågat hoppas. Vi kan styra 2 olika kretsar från 4 olika positioner i köket. Har använt kronströmbrytare med returfjäder. På ett av ställena har jag monterat en trippelbrytare där den trdeje knappen tänder och släcker en vanlig lampa (alltså utan returfjäder).

Som alterantiv har jag sett hemma hos kompisar hela kontrollpaneler i kök med 6 7 dimmers monterade på rad (vet inte riktigt vaför dom har SÅ många).

Användarvänlighet är underordnad design och utrymme.

Tack för svaren!

Starfighter skrev:
Användarvänlighet är underordnad design och utrymme.

Tack för svaren!
Jobbar du månne som utvecklare åt Microsoft? ;D

hempularen skrev:

Vad det är för dimmers som är knappstyrda?

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.