Nötegårdsgubben Nötegårdsgubben skrev:
Nej, men det är förmodligen ditt fel att dina kollegor, kunder och leverantörer inte kommer i tid till möten med dig. Du är väl helt enkelt inte särskilt viktig för dem.

Men det gäller säkert vare sig de bor i hus eller lägenhet, så det har just inte med den här tråden att göra.
Nu är det ju så att det ofta är pendeltågsryttaren som är möteshållaren så din tes faller. Jag lägger möten efter lunch
 
richardtenggren richardtenggren skrev:
Själv är jag på kontoret vid typ 7, på förra jobbet var jag där vid 6, så man fick någon timme att arbeta ostört innan säljfolk kom in och störde ;)

Men har insett att vårt kontor i huvudstaden har andra tider än oss, blev nämligen uppringd av en projektledare kring 8 en fredagskväll :p Tänkte ringa tillbaka 6:00 på måndagen efter, men var snäll ;)
Haha, fyfan, sover till åtta halv nio, hade dötat någon som ringer före 9 :)
 
När städa efter en fest innebär samla in saker som glömdes kvar i trädgården
 
  • Gilla
ricebridge och 2 till
  • Laddar…
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Jag är på kontoret 9 Sharp. Trött på pendelpöbeln som alltid är sena.

Däremot är 11 till 13 heligt, vinlunch
Ni Stockholmare... kl 9.00 tar vi på landet 2:a frukost efter att varit uppe i ottan.
 
  • Gilla
  • Haha
Finndjävel och 10 till
  • Laddar…
Du vet att du bor i hus när..
-Du får ångest när tvmeteorologen spår en vecka med snöfall..
 
  • Gilla
  • Haha
zzelma och 4 till
  • Laddar…
D09
Du vet att du bor i hus när dina kollegor från stan tror att en uterink är ett bordhockeyspel på balkongen
 
  • Gilla
  • Haha
zzelma och 4 till
  • Laddar…
När du slipper höra grannen knulla.
 
  • Haha
  • Gilla
Sthlm1891 och 3 till
  • Laddar…
F Finndjävel skrev:
När du slipper höra grannen knulla.
Grannfrun berättade för något år sedan att när dom sent på kvällen skulle ut för att åka på förlossningen så hörde dom något konstigt ljud som dom senare uppfattade vad det var. Det kom från vårat öppna sovrumsfönster..
 
  • Haha
  • Gilla
ricebridge och 1 till
  • Laddar…
mr.Ola mr.Ola skrev:
-Du får ångest när tvmeteorologen spår en vecka med snöfall..
Det får jag hur jag än bor om nu meteorologen pratar om en plats där jag befinner mig. Är jag på solsemester däremot och hör om snön hemma är det rätt mysigt... ;)
 
  • Haha
  • Gilla
Sthlm1891 och 1 till
  • Laddar…
mr.Ola mr.Ola skrev:
Du vet att du bor i hus när..
-Du får ångest när tvmeteorologen spår en vecka med snöfall..
Kan aldrig bli för mycket snö! ångest? vad är det för veklingsfrukost?
 
  • Gilla
Rickard. och 1 till
  • Laddar…
N
1 cm är för mycket utom vid julveckan
 
  • Gilla
Sthlm1891 och 4 till
  • Laddar…
F Finndjävel skrev:
När du slipper höra grannen knulla.
Jag höll på att bli skrämd från vettet en kväll när jag satt i min dåvarande lägenhet, och det plötsligt började låta som en jordbävning från våningen ovanför. Wham... bam... wham... bam... wham... BAM... WHAM, BAM, WHAMBAMWHAMBAM WHAMBAMWHAMBAMWHAMBAMWHAMBAMWHAMBAMWHAMBAM!!!!!!!
Hade detta varit efter 9/11 så hade jag garanterat trott att huset höll på att rasa ihop.
Men sen insåg jag att det var grannarnas gamla järnsäng, som blivit så glapp och skranglig efter det hårda slitage som den nu ännu en gång utsattes för, att den faktiskt blivit alldeles fallfärdig.
https://open.spotify.com/track/0B2SnyXpHaGIs4rVbzf625?si=lviUE47-RjCEF956q_39cg

Och jag är så glad åt att numera bo i hus. Här är det minsann ingen som... äh, glöm det.
 
  • Gilla
Finndjävel och 2 till
  • Laddar…
Alfredo Alfredo skrev:
Det får jag hur jag än bor om nu meteorologen pratar om en plats där jag befinner mig. Är jag på solsemester däremot och hör om snön hemma är det rätt mysigt... ;)
Tvärtom här. Då oroar jag mig antingen för att snön ska få nåt tak att rasa in, eller att den oplogade tomten visar tjuvarna att ingen är hemma... :sweat:
 
  • Gilla
civilingenjören och 1 till
  • Laddar…
Krokben
..när man skjutit på att tjärat på papptaket till nästa år och det börjar ösregna och ens första tanke är inte "vad mysigt det är när det smattrar mot rutorna" utan "jag ber till gudarna att det inte börjar regna in".
 
  • Gilla
mexitegel och 2 till
  • Laddar…
F Finndjävel skrev:
När du slipper höra grannen knulla.
Nu tänkte du fel. "när du blir fråntagen nöjet att höra grannen knulla"...:crysmile:
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.