Vasara skrev:
Därför har man elpatronen inställd på några grader under pelletsbrännarens tillslagstemp :)
Hade jag också eller det trodde jag iaf... Skönt att bränna en pall pellets och få en elräkning på nästan 3000kr

Så nu är patronen på 35grader för att inte grejer ska frysa om vi är bortresta.
 
P
Lutte skrev:
Hade jag också eller det trodde jag iaf... Skönt att bränna en pall pellets och få en elräkning på nästan 3000kr

Så nu är patronen på 35grader för att inte grejer ska frysa om vi är bortresta.
Menar du att elpatronen gick hela tiden eller?
Jag har min inställd på ett lägre värde än brännaren och det funkar bra, när det var som kallast gick den in ibland när det var stort värmebehov samtidigt som brännaren startade upp, det tar ju några minuter. De gångerna hade jag ju kunnat spara lite el på att ställa patronen lägre men annars ser jag inte nyttan med det, den är ju ändå avstängd i stort sett hela tiden.
 
D09
När du tycker att vattenfiltret bara blir sämre o sämre och när du inser att du kopplat dig förbi 😳
 
  • Gilla
buspojken och 1 till
  • Laddar…
Korvgubbe
Vi har inga pågående projekt just nu, inte så mycket som en listdjävel behöver sättas upp. Det enda inplanerade jobbet för året är att ta tag i framsidan av tomten, men det får av naturliga skäl vänta några månader till. Över helgen har vi dessutom haft långväga gäster som stannat över natt, närmare bestämt två nätter.
Ändå, ändå, så har jag gått ut i förrådet och satt verktygsbatterier på ladding "utifall om att..."
Ibland undrar man om man är riktigt klok...
 
  • Gilla
arowe17 och 3 till
  • Laddar…
Mikael_L
Korvgubbes inlägg får mig att inse ytterligare en sak som gör att man vet att man bor i hus.

När gäster och gamla kompisar kommer och hälsar på mer än precis över en middag så förbereder man med lite uppgifter att göra på huset och ser till att man laddat skruvdragarna och att man har minst två hammare och dragare redo.
 
Vasara skrev:
Menar du att elpatronen gick hela tiden eller?
Jag har min inställd på ett lägre värde än brännaren och det funkar bra, när det var som kallast gick den in ibland när det var stort värmebehov samtidigt som brännaren startade upp, det tar ju några minuter. De gångerna hade jag ju kunnat spara lite el på att ställa patronen lägre men annars ser jag inte nyttan med det, den är ju ändå avstängd i stort sett hela tiden.
Jo den gick hela tiden, var som lite surt!
Men nu har man lärt sig
 
D09
När man kan gå ut i kallingar, pannlampa och varseljacka mitt i vintern för att hunden gnäller och ingen ringer polisen
 
  • Gilla
MissAnpassad
  • Laddar…
.. När sommarens investering blir uppäten av vinterns hare.
 
Krilleman
elpaco skrev:
.. När sommarens investering blir uppäten av vinterns hare.
Du har inte funderat på att köpa en halgelbrakare?

1r3thd.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Pear4Life
  • Laddar…
Krilleman
D09 skrev:
När man kan gå ut i kallingar, pannlampa och varseljacka mitt i vintern för att hunden gnäller och ingen ringer polisen
Sist hunden gnällde okontrollerat en natt var förra årets vinter. Två fordon lämnade snällt en hel del byggmaterial invid min infart till huset. Det mesta landade i granngårdens kohage.

Jag hittade dokumentation på en av bilarnas reg nr. Dock visade den sig vara stulen och ägdes av en byggfirma i Södertälje...

Men det roligaste var när bonden, som äger kohagen, ringer och frågar varför jag har kastat flera nya rullar med Uponor dräneringsslang på hans mark... Jag kontrar snällt med att säga att det inte är mitt material utan någon svartpulares som inte vill åka till återvinningen och kasta skiten GRATIS.

Ni ser även en bänkskiva urtagen för ho och häll i framkant. På andra sidan vägen låg även 6st fönsterbänkar. Finishen på stenarbetet var kasst. Därför beslutade sig tydligen dom "hederliga" byggarbetarna att förära mig med detta byggmaterial.

20150126_163948.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Redigerat:
... du säger att du bor i hus, fast du menar villa. Eller kanske "eget hus" och tycker att det låter vräkigt, eller är medveten om att 80 procent av kåken är bankens. -- Jag bor i hyreshus (och är med här för sommarstugeprojektens skull), det är väl för 1000 också ett hus? :p
 
definitionen av byggnad är iaf placerad varaktigt på mark eller i vatten och med tak samt gjord så människors kan uppehålla sig i den.

... När du en fredag efter jobbet både passerar byggmax och sedan arbetar iklädd snickarbyxor innan du börjar laga mat...
 
.. du köper födelsedagspresenter till din sexåring på bygghandeln.
 
D09
När du lämnar dina barn på bygghandeln för att plocka upp dom när dom är i tonåren

Endast byggarna överlever
 
Mikael_L
elpaco skrev:
.. du köper födelsedagspresenter till din sexåring på bygghandeln.
Gjorde du så idag? :D
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.