121 142 läst ·
1 059 svar
121k läst
1,1k svar
Du vet att du bor i city när...
Renoverare
· Stockholm
· 20 346 inlägg
Att benet sitter kvar ger också extra smak. Vad jag vet aldrig ätit mörat kött som inte kommer från ett stort stycke med benet kvar så jag vet dock inte hur skillnaden i smak ärS Stefan1972 skrev:
Medlem
· Västernorrland
· 12 029 inlägg
Ja det har som sagt inget med benet att göra. Möra är ju bara ett finare ord istället gör förruttnelseprocess vilket mörningen egentligen är.... Köttet bryts ner alltså och det sker med allt kött...AndersMalmgren skrev:
Renoverare
· Stockholm
· 20 346 inlägg
Nej det stämmer inte, jag är ingen expert men vet att det ska möras med ben, googlade liteS Stefan1972 skrev:
Dock ingen som säger varför
Medlem
· Västernorrland
· 12 029 inlägg
Då vill jag gärna se vad du googlat fram för nåt...... Vad menar du att möra är för process då som benet är involverat i? Det går utmärkt att hänga kött i krok utan ben också men det underlättar ju om kroken sitter i något.
Renoverare
· Stockholm
· 20 346 inlägg
Hängmörning Den bästa mörningen är hängmörning på ben. Det är då viktigt hur kroppen hängs upp. Ju mer muskeln sträcks, desto bättre går det att undvika muskelförkortning.S Stefan1972 skrev:
Oh well alla köttstycken jag någonsin sett hängas har gjort så med ben.
Medlem
· Västernorrland
· 12 029 inlägg
Ja jo okej. Så kan man ju se på det att processen går snabbare om köttet belastas av vikten men den kemiska processen är ändå detsamma och sker i allt kött. Även i affärens bitar. Det är ju som sagt köttet som börjar brytas ner och blir till korta fibrer istället för långa. Väntar man ännu längre så blir det köttmos.....AndersMalmgren skrev:
Renoverare
· Stockholm
· 20 346 inlägg
Jag tyckte Anders var en patetisk snorgärs, när han pladdrade på om sina molusker.T TheGame skrev:
Men när han kallade sina barn "bastarder", fattade jag att han var en go gubbe.
Så trots att Stockholms Centrum, inte är Manhattan, så har det ändå sin charm. Det märks tydligt att Stockholm är en tjänstemannastad fylld av bortskämda skrivbordskramare, vana vid god service. Medans Göteborg dras på arvet, som ett av Europas industritätaste städer, där Unikaboxen bar på dagens kullinariska höjdpunkt.
Men Anders. Något New York, är det inte.
Staffan
Renoverare
· Stockholm
· 20 346 inlägg
Staffan2000 skrev:
Jag tyckte Anders var en patetisk snorgärs, när han pladdrade på om sina molusker.
Men när han kallade sina barn "bastarder", fattade jag att han var en go gubbe.
Så trots att Stockholms Centrum, inte är Manhattan, så har det ändå sin charm. Det märks tydligt att Stockholm är en tjänstemannastad fylld av bortskämda skrivbordskramare, vana vid god service. Medans Göteborg dras på arvet, som ett av Europas industritätaste städer, där Unikaboxen bar på dagens kullinariska höjdpunkt.
Men Anders. Något New York, är det inte.
Staffan
Och tur är väl det, för Stockholm är mycket finare!
Från ikväll innan solen gick ned
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Renoverare
· Stockholm
· 20 346 inlägg
Nu tycker jag du överdriver, tråden har ju inte skrivits i sedan i mars innan idagE erimos skrev:
senaste bilden: https://www.byggahus.se/forum/threads/du-vet-att-du-bor-i-city-naer.263576/page-31#post-3214273
Tycker jag ändå är en helt okej frekvens
Vad är det i den högra, ogräs med is. Själv brukar jag ibland faktiskt blanda läsken med lokalproducerade spriten i ett glas i stället för höger/vänster, är det panik kan man iofs skippa läsken och bara köra höger.AndersMalmgren skrev: