S Stefan1972 skrev:
varför skulle det inte gå att möra sådant kött? Det är väl en process som startar oavsett ben eller inte. Det är ju en nerbrytningsprocess........
Att benet sitter kvar ger också extra smak. Vad jag vet aldrig ätit mörat kött som inte kommer från ett stort stycke med benet kvar så jag vet dock inte hur skillnaden i smak är :D

AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Att benet sitter kvar ger också extra smak. Vad jag vet aldrig ätit mörat kött som inte kommer från ett stort stycke med benet kvar så jag vet dock inte hur skillnaden i smak är :D
Ja det har som sagt inget med benet att göra. Möra är ju bara ett finare ord istället gör förruttnelseprocess vilket mörningen egentligen är.... Köttet bryts ner alltså och det sker med allt kött...

• Gilla
Nötegårdsgubben och 1 till
  • Laddar…
S Stefan1972 skrev:
Ja det har som sagt inget med benet att göra. Möra är ju bara ett finare ord istället gör förruttnelseprocess vilket mörningen egentligen är.... Köttet bryts ner alltså och det sker med allt kött...
Nej det stämmer inte, jag är ingen expert men vet att det ska möras med ben, googlade lite

Den bästa mörningen är hängmörning på ben.
Dock ingen som säger varför :P Om du hittar säg till :P

Det är ju lite svårt att hängmöra utan ben om man säger så...

• Gilla
AndersMalmgren
  • Laddar…
Då vill jag gärna se vad du googlat fram för nåt...... Vad menar du att möra är för process då som benet är involverat i? Det går utmärkt att hänga kött i krok utan ben också men det underlättar ju om kroken sitter i något.

S Stefan1972 skrev:
Då vill jag gärna se vad du googlat fram för nåt...... Vad menar du att möra är för process då som benet är involverat i? Det går utmärkt att hänga kött i krok utan ben också men det underlättar ju om kroken sitter i något.
Hängmörning Den bästa mörningen är hängmörning på ben. Det är då viktigt hur kroppen hängs upp. Ju mer muskeln sträcks, desto bättre går det att undvika muskelförkortning.

Oh well alla köttstycken jag någonsin sett hängas har gjort så med ben.

Hängmörning Den bästa mörningen är hängmörning på ben. Det är då viktigt hur kroppen hängs upp. Ju mer muskeln sträcks, desto bättre går det att undvika muskelförkortning.

Oh well alla köttstycken jag någonsin sett hängas har gjort så med ben.
Ja jo okej. Så kan man ju se på det att processen går snabbare om köttet belastas av vikten men den kemiska processen är ändå detsamma och sker i allt kött. Även i affärens bitar. Det är ju som sagt köttet som börjar brytas ner och blir till korta fibrer istället för långa. Väntar man ännu längre så blir det köttmos.....

Vad betyder att man bor i City?
att man bor i en stad större än en by eller att man bor i Centrum ?

Du vet att du bor i city när du vantrivs hemma ;-)

• Gilla
  • Haha
Uffe A och 3 till
  • Laddar…
T TheGame skrev:
Jag tycker nog det ska vara lite City-känsla också ;)

Staffans2000
T TheGame skrev:
Jag tyckte Anders var en patetisk snorgärs, när han pladdrade på om sina molusker.
Men när han kallade sina barn "bastarder", fattade jag att han var en go gubbe.

Så trots att Stockholms Centrum, inte är Manhattan, så har det ändå sin charm. Det märks tydligt att Stockholm är en tjänstemannastad fylld av bortskämda skrivbordskramare, vana vid god service. Medans Göteborg dras på arvet, som ett av Europas industritätaste städer, där Unikaboxen bar på dagens kullinariska höjdpunkt.
Men Anders. Något New York, är det inte.

Staffan

• Gilla
BengtH
  • Laddar…
Staffans2000 Staffan2000 skrev:
Jag tyckte Anders var en patetisk snorgärs, när han pladdrade på om sina molusker.
Men när han kallade sina barn "bastarder", fattade jag att han var en go gubbe.

Så trots att Stockholms Centrum, inte är Manhattan, så har det ändå sin charm. Det märks tydligt att Stockholm är en tjänstemannastad fylld av bortskämda skrivbordskramare, vana vid god service. Medans Göteborg dras på arvet, som ett av Europas industritätaste städer, där Unikaboxen bar på dagens kullinariska höjdpunkt.
Men Anders. Något New York, är det inte.

Staffan
:whistle:

Och tur är väl det, för Stockholm är mycket finare! ;)

Från ikväll innan solen gick ned
Två drinkar på ett träbord med Stockholm skyline och sjö i bakgrunden innan solnedgång.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

E
... nån fotar sin mat hela jävla tiden.

• Haha
  • Gilla
elpaco och 11 till
  • Laddar…
  • Gilla
  • Haha
Jocke Best och 2 till
  • Laddar…
:whistle:

Och tur är väl det, för Stockholm är mycket finare! ;)

Från ikväll innan solen gick ned
[bild]
Vad är det i den högra, ogräs med is. Själv brukar jag ibland faktiskt blanda läsken med lokalproducerade spriten i ett glas i stället för höger/vänster, är det panik kan man iofs skippa läsken och bara köra höger.

• Gilla
  • Haha
Staffans2000 och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.