V Ville_Vessla skrev:
Vad är det i den högra, ogräs med is. Själv brukar jag ibland faktiskt blanda läsken med lokalproducerade spriten i ett glas i stället för höger/vänster, är det panik kan man iofs skippa läsken och bara köra höger.
Självfallet är ju whiskey sour kuksvansen min, men en bra Mojito ska inte förringas!

Det ÄR skillnad på att bygga och att låta bygga...

Staffans2000 Staffan2000 skrev:
Jag tyckte Anders var en patetisk snorgärs, när han pladdrade på om sina molusker.
Men när han kallade sina barn "bastarder", fattade jag att han var en go gubbe.

Så trots att Stockholms Centrum, inte är Manhattan, så har det ändå sin charm. Det märks tydligt att Stockholm är en tjänstemannastad fylld av bortskämda skrivbordskramare, vana vid god service. Medans Göteborg dras på arvet, som ett av Europas industritätaste städer, där Unikaboxen bar på dagens kullinariska höjdpunkt.
Men Anders. Något New York, är det inte.

Staffan
Så city betyder centrum i Stockholm?

Haha, visst kan en svans från lemmen vara riktigt god, men det är ju ändå yrslet man vill åt. Tänk dig då du är på en extremt tråkig tillställning som du måste vara på ifall du vill ha kvar familjen och det inte är socialt accepterat att ha på sig ölhjälmen. Tar för mycket tid då man går för att pudra näsan att stå och blanda så den iförväg gömda petflaskan är då mycket effektivare.

• Gilla
Staffans2000
  • Laddar…
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Jag tycker nog det ska vara lite City-känsla också ;)
Jag vet inte vad city-känsla är om eller om du menar hur det är i Stockholm.
Dom gånger man varit i Stockholm så brukar jag få känslan att "alla vet vart dom ska utom jag" hehe.
Och då är jag stockholmare från början men mina föräldrar tyckte väll innan det barkade där nere att jag skulle upp och härdas i kalla mörka Norrland.

V Ville_Vessla skrev:
Haha, visst kan en svans från lemmen vara riktigt god, men det är ju ändå yrslet man vill åt. Tänk dig då du är på en extremt tråkig tillställning som du måste vara på ifall du vill ha kvar familjen och det inte är socialt accepterat att ha på sig ölhjälmen. Tar för mycket tid då man går för att pudra näsan att stå och blanda så den iförväg gömda petflaskan är då mycket effektivare.
haha du är 200 procent svensk! :D
För mig är ruset en bonus. Det är smaken jag vill åt

T TheGame skrev:
Jag vet inte vad city-känsla är om eller om du menar hur det är i Stockholm.
Dom gånger man varit i Stockholm så brukar jag få känslan att "alla vet vart dom ska utom jag" hehe.
Och då är jag stockholmare från början men mina föräldrar tyckte väll innan det barkade där nere att jag skulle upp och härdas i kalla mörka Norrland.
Nja, city är en plats med metrokänsla. Men i Sverige är det nästan bara Stockholm som ger det. Dock inte varit i Malmö :D

när du startar en tråd och övertygar oss andra som INTE bor där hur fantastiskt bra vi bor när det mesta som hörs är fågelkvitter och vindsus.
En bild tagen nu från mitt observationsdäck

Utsikt från ett observationsdäck med en person, gröna fält, träd och en sjö i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
Dortmunder DAB och 8 till
  • Laddar…
Staffans2000
T TheGame skrev:
Så city betyder centrum i Stockholm?
City, är väl ett onödigt låneord, eftersom det redan finns ett etablerat ord för en stads centrala delar.
Betydelsen blir lite förvirrande då det engelska ordet city, betyder stad, Medans Stockholmarna tror det betyder centrum.

Vad säger du om saken Malmberg?

Staffan

Staffans2000 Staffan2000 skrev:
City, är väl ett onödigt låneord, eftersom det redan finns ett etablerat ord för en stads centrala delar.
Betydelsen blir lite förvirrande då det engelska ordet city, betyder stad, Medans Stockholmarna tror det betyder centrum.

Vad säger du om saken Malmberg?

Staffan
Jadu du Steffo

Ja allså, ... vi som bor i centrum låter ju sådär, då kommer snubbar som bor i hyresetta i Åkersberga centrum börja skriva :crysmile:

mikethebik mikethebik skrev:
när du startar en tråd och övertygar oss andra som INTE bor där hur fantastiskt bra vi bor när det mesta som hörs är fågelkvitter och vindsus.
En bild tagen nu från mitt observationsdäck

[bild]
haha, någon terapeut kan doktorera genom att undersöka varför husägare har sådant behov av att hävda sig. :p Du ser inte samma frekvens av oss city-boende skriva i tråden Du vet att du bor i villa när...;)

• Gilla
Jocke Best och 1 till
  • Laddar…
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
haha, någon terapeut kan doktorera genom att undersöka varför husägare har sådant behov av att hävda sig. :p Du ser inte samma frekvens av oss city-boende skriva i tråden Du vet att du bor i villa när...;)
Haha, vi försöker nog alla att hävda att det vi själva tycker är bäst är det som gäller.
Därför undviker jag att visa bild på mig själv svärandes floder av kötteder när jag försöker skotta bort 2 decimeter blötsnö för att komma av gården, har tyvärr hänt mer än en gång...:rofl:

• Gilla
Fairlane och 2 till
  • Laddar…
Haha, vi försöker nog alla att hävda att det vi själva tycker är bäst är det som gäller.
Därför undviker jag att visa bild på mig själv svärandes floder av kötteder när jag försöker skotta bort 2 decimeter blötsnö för att komma av gården, har tyvärr hänt mer än en gång...:rofl:
sambon tjatar om hus så jag är där snart själv. :p

Det är klart man ibland får för mycket av staden men då är det bara dra utomlands eller till landställe #1
Personer som njuter av en middag utomhus med kräftor och dryck på en terrass med utsikt över vatten och grönska i solnedgången.
Skapa konto

Eller landställe #2
Familj vid sjö med brygga, roddbåt och en katt som ligger i gräset i förgrunden.
Skapa konto

:)

Efter några dagar saknar jag krögarna i staden :D

Redigerat:
Borde du inte lärt dig från första vintern? annan plogutrustning och eller annan bil? ;)

Staffans2000
Höll på att missa Ozelotten. Går han (hon) på lösdrift på landet?

På översta bilden syns det tydligt att Coronan fått ett fast grepp, om inte bara förorterna, utan även letat sig in i centrum.

Stadsepilepilepsiolog:

Staffan

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.