121 142 läst ·
1 059 svar
121k läst
1,1k svar
Du vet att du bor i city när...
Renoverare
· Stockholm
· 20 340 inlägg
Självfallet är ju whiskey sour kuksvansen min, men en bra Mojito ska inte förringas!V Ville_Vessla skrev:
Så city betyder centrum i Stockholm?Staffan2000 skrev:
Jag tyckte Anders var en patetisk snorgärs, när han pladdrade på om sina molusker.
Men när han kallade sina barn "bastarder", fattade jag att han var en go gubbe.
Så trots att Stockholms Centrum, inte är Manhattan, så har det ändå sin charm. Det märks tydligt att Stockholm är en tjänstemannastad fylld av bortskämda skrivbordskramare, vana vid god service. Medans Göteborg dras på arvet, som ett av Europas industritätaste städer, där Unikaboxen bar på dagens kullinariska höjdpunkt.
Men Anders. Något New York, är det inte.
Staffan
Haha, visst kan en svans från lemmen vara riktigt god, men det är ju ändå yrslet man vill åt. Tänk dig då du är på en extremt tråkig tillställning som du måste vara på ifall du vill ha kvar familjen och det inte är socialt accepterat att ha på sig ölhjälmen. Tar för mycket tid då man går för att pudra näsan att stå och blanda så den iförväg gömda petflaskan är då mycket effektivare.
Jag vet inte vad city-känsla är om eller om du menar hur det är i Stockholm.AndersMalmgren skrev:
Dom gånger man varit i Stockholm så brukar jag få känslan att "alla vet vart dom ska utom jag" hehe.
Och då är jag stockholmare från början men mina föräldrar tyckte väll innan det barkade där nere att jag skulle upp och härdas i kalla mörka Norrland.
Renoverare
· Stockholm
· 20 340 inlägg
haha du är 200 procent svensk!V Ville_Vessla skrev:Haha, visst kan en svans från lemmen vara riktigt god, men det är ju ändå yrslet man vill åt. Tänk dig då du är på en extremt tråkig tillställning som du måste vara på ifall du vill ha kvar familjen och det inte är socialt accepterat att ha på sig ölhjälmen. Tar för mycket tid då man går för att pudra näsan att stå och blanda så den iförväg gömda petflaskan är då mycket effektivare.
För mig är ruset en bonus. Det är smaken jag vill åt
Renoverare
· Stockholm
· 20 340 inlägg
Nja, city är en plats med metrokänsla. Men i Sverige är det nästan bara Stockholm som ger det. Dock inte varit i MalmöT TheGame skrev:Jag vet inte vad city-känsla är om eller om du menar hur det är i Stockholm.
Dom gånger man varit i Stockholm så brukar jag få känslan att "alla vet vart dom ska utom jag" hehe.
Och då är jag stockholmare från början men mina föräldrar tyckte väll innan det barkade där nere att jag skulle upp och härdas i kalla mörka Norrland.
City, är väl ett onödigt låneord, eftersom det redan finns ett etablerat ord för en stads centrala delar.T TheGame skrev:
Betydelsen blir lite förvirrande då det engelska ordet city, betyder stad, Medans Stockholmarna tror det betyder centrum.
Vad säger du om saken Malmberg?
Staffan
Renoverare
· Stockholm
· 20 340 inlägg
Jadu du SteffoStaffan2000 skrev:
Ja allså, ... vi som bor i centrum låter ju sådär, då kommer snubbar som bor i hyresetta i Åkersberga centrum börja skriva
Renoverare
· Stockholm
· 20 340 inlägg
haha, någon terapeut kan doktorera genom att undersöka varför husägare har sådant behov av att hävda sig.mikethebik skrev:
Haha, vi försöker nog alla att hävda att det vi själva tycker är bäst är det som gäller.AndersMalmgren skrev:
Därför undviker jag att visa bild på mig själv svärandes floder av kötteder när jag försöker skotta bort 2 decimeter blötsnö för att komma av gården, har tyvärr hänt mer än en gång...
Renoverare
· Stockholm
· 20 340 inlägg
sambon tjatar om hus så jag är där snart själv.mikethebik skrev:
Det är klart man ibland får för mycket av staden men då är det bara dra utomlands eller till landställe #1
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Eller landställe #2
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Efter några dagar saknar jag krögarna i staden
Redigerat:
Borde du inte lärt dig från första vintern? annan plogutrustning och eller annan bil?mikethebik skrev:
Höll på att missa Ozelotten. Går han (hon) på lösdrift på landet?
På översta bilden syns det tydligt att Coronan fått ett fast grepp, om inte bara förorterna, utan även letat sig in i centrum.
Stadsepilepilepsiolog:
Staffan
På översta bilden syns det tydligt att Coronan fått ett fast grepp, om inte bara förorterna, utan även letat sig in i centrum.
Stadsepilepilepsiolog:
Staffan