121 142 läst ·
1 059 svar
121k läst
1,1k svar
Du vet att du bor i city när...
Det där är ett stort dilemma här där vi bor vad gäller maten. Ett riktigt i-landsproblem. Går vi åt ena hållet blir det lokalproducerad kantarellmacka, går vi åt andra blir det lokalproducerade ostron. Båda kan fås med solnedgång. Vinet däremot, kan jag tillstå, krävs lite mer för än att knäppa med fingrarnaAndersMalmgren skrev:
Renoverare
· Stockholm
· 20 346 inlägg
Skumt, vi har också fönstren öppna. Och har en hyffsat stor gata utanför. Inga problem faktiskt. Och då har vi dörren öppen till sovrummet pga små barn som kan ropa från sitt sovrum.MrJay skrev:
Renoverare
· Stockholm
· 20 346 inlägg
Alla har inte så nära till en bra krog utan för stan dock. du har tur.mexitegel skrev:
Det där är ett stort dilemma här där vi bor vad gäller maten. Ett riktigt i-landsproblem. Går vi åt ena hållet blir det lokalproducerad kantarellmacka, går vi åt andra blir det lokalproducerade ostron. Båda kan fås med solnedgång. Vinet däremot, kan jag tillstå, krävs lite mer för än att knäppa med fingrarna.
edit: eller menar du att du gör mackan själv? För helt ärligt, hurt ofta svänger du ihop krögar-nivå mat på vardagen?
Tjafsade bara lite med dig
. Vad gäller just en plan kantarellmacka som på din bild, eller färska ostron för den delen, så har jag inte upplevt att en krögare tillfört så särskilt till rätten enligt min mening. Då tillför en naturupplevelse från ”produktionsplatsen” betydligt mer. Enda debaklet är som sagt vinet
, men jag funderar allvarligt att installera en vinkylare i båten.
Renoverare
· Stockholm
· 20 346 inlägg
Visst, fast det finns ju även mer avancerade rätter, och det sagt så tror jag ändå det är mer finnes med denna macka än vad de flesta svänger ihop, helt ärligt.mexitegel skrev:
Tjafsade bara lite med dig. Vad gäller just en plan kantarellmacka som på din bild, eller färska ostron för den delen, så har jag inte upplevt att en krögare tillfört så särskilt till rätten enligt min mening. Då tillför en naturupplevelse från ”produktionsplatsen” betydligt mer. Enda debaklet är som sagt vinet
, men jag funderar allvarligt att installera en vinkylare i båten.
Det som är så nice med city, vi har råvarorna och kockarna!
Visst kan man köpa ostron, men då ska man också öppna dem utan att flisa, finns inget värre än flisor i ostronet
Köpa ostron?AndersMalmgren skrev:
Visst, fast det finns ju även mer avancerade rätter, och det sagt så tror jag ändå det är mer finnes med denna macka än vad de flesta svänger ihop, helt ärligt.
Det som är så nice med city, vi har råvarorna och kockarna!
Visst kan man köpa ostron, men då ska man också öppna dem utan att flisa, finns inget värre än flisor i ostronet
Renoverare
· Stockholm
· 20 346 inlägg
Renoverare
· Stockholm
· 20 346 inlägg
Renoverare
· Stockholm
· 20 346 inlägg
...när man bara äter Claires 
Renoverare
· Stockholm
· 20 346 inlägg
Ostron föräldras efter de fångas i sk saliner, eller Claires på franska. Namnet kommer från att förr användes dessa dammar för att samla salt.Staffan2000 skrev:
edit: de enklaste ostrona är Fines de claires, helt ärlig good enough.