Hej!

Jag har en Nibe F750 som driver golvvärme på nedre plan och radiatorer på övervåningen. Sedan lång tid har jag noterat att "dT börvärde" alltid är blankt, även när värme produceras enligt indikatorn för driftprioritering. Hur kan det komma sig? Jag tänker mig att den borde visa ett värde när värme produceras - för varmvatten syns ett motsvarande värde vid varmvattenproduktion.

I menyn 5.1.14 "flödesinställningar" är inställningen golvvärme+radiatorer. Cirkulationspumpen bakom serviceluckan på pumpen gick på läge III, för mig oklart varför. Jag provade ställa ned den till I. Golvvärmen är inte direkt kopplad till Nibepumpen utan har en egen shunt med egen pump i fördelningsskåpet.

Tilägg: samtliga golvvärmeslingor och termostater helt öppna. Egen värmekurva.
 
Redigerat:
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.