1 421 läst ·
7 svar
1k läst
7 svar
DSC Power, ding dong på annan dörr via MK
Har en DSC Power 1864 hemma med magnetkontakt på ytterdörren där jag via knappanelen bestämmer om jag vill ha ding dong-ljud från panelen eller inte när man öppnar den och det fungerar bra.
Nu har jag satt in en verandadörr med en magnetkontakt som är inlagd på en egen sektion i centralapparaten och skulle vilja ha ett ding dong-ljud likt det på entrédörren, är det möjligt?
Om det är möjligt skulle det även kunna vara så bra att man skulle kunna få ett annat ljud så man kan hålla isär via ding dong-signalen vilken dörr som öppnas och stängs?
Nu har jag satt in en verandadörr med en magnetkontakt som är inlagd på en egen sektion i centralapparaten och skulle vilja ha ett ding dong-ljud likt det på entrédörren, är det möjligt?
Om det är möjligt skulle det även kunna vara så bra att man skulle kunna få ett annat ljud så man kan hålla isär via ding dong-signalen vilken dörr som öppnas och stängs?
Jag är bara halvvägs med, hur tänder jag option 3 med vilken kod?tommib skrev:
Jag ser att tre handlar om ding-dongen i min manual men förstår inte vilken kodsekvens jag ska slå in.
Det handlar om sektion 9 hos mig.
Är det med masterkod eller installer, det var ett tag sen jag lekte med larmet men jag lyckades ge sektionen rätt egenskap, direktlarmande (03) men nu står det still så om ni kan hjälpa mig lite till så vore det kanon
*8 installerkod och sen...?
Elektroniktokig
· Åkersberga
· 458 inlägg
*8 installerkod 109 tryck på 3 (3an visas) ##S synvinkelhaken skrev:Jag är bara halvvägs med, hur tänder jag option 3 med vilken kod?
Jag ser att tre handlar om ding-dongen i min manual men förstår inte vilken kodsekvens jag ska slå in.
Det handlar om sektion 9 hos mig.
Är det med masterkod eller installer, det var ett tag sen jag lekte med larmet men jag lyckades ge sektionen rätt egenskap, direktlarmande (03) men nu står det still så om ni kan hjälpa mig lite till så vore det kanon
*8 installerkod och sen...?
Installatörskod, därefter sekvens 109, tänd tredje optionen (tror att det bara är att trycka på 3 så den markeras). Vilken typ av MAP har du? På LCD-panelen markeras optioner med streck resp siffra om jag minns rätt.
Klicka här för att svara