34 219 läst ·
105 svar
34k läst
105 svar
DSC PC1832 Larm från USA
Ett tag sen jag vet, men har en fråga. Åkte du automatiskt på tull och moms, eller slapp du undan det? Hur installationen? Funka allt som det skulle i slutändan?
jocke4u skrev:So far so good....över förväntan.
Andy på alarmsystemstore.com granskade min order och fann inkompabilitetsproblem. Jag hade beställt en extra knappsats med RF-mottagare men tydligen går det endast att ha en sådan per installerat system så jag kunde då byta till en billigare utan RF.
Han sa att han oftast brukar granska orders och i synnerligt när det är utländska orders.
Bra kundservice...återkommer så snart jag vet mer.
Japp, det skall mycket till att paketet inte fångas upp. Tror om man kan få värdet satt till 0 kr och som gåva.....så skall du slippa det. Dock kan det innebära andra problem, såsom vad händer om paketet försvinner (du får försäkringsbeloppet av 0 kr
) samt om du skall handla av seriösa säljare så kommer dom inte göra så ändå 
Installationen tog tid men inga större problem. Har dock i natt haft ett falsklarm samt ett par "aktiviteter" då sensorn som har varit aktuell har en ingångsfördröjning. Vet inte vad som orsakat och katten låg brevid mig i sängen...kan en person utanför ett fönster utlösa en IR detektor?
Installationen tog tid men inga större problem. Har dock i natt haft ett falsklarm samt ett par "aktiviteter" då sensorn som har varit aktuell har en ingångsfördröjning. Vet inte vad som orsakat och katten låg brevid mig i sängen...kan en person utanför ett fönster utlösa en IR detektor?
Jag fick också betala moms + tull + svenska postens tullavgift (en hundring?). Tullen är i och för sig försumbar. Det blir ändå mycket billigare än att köpa i Sverige.
IR-detektorer ska normalt inte kunna se genom fönster. Möjligen kan den utlösas av en stark strålkastare utanför t ex bil som passerar. Eller solreflex i en vindruta som passerar.
Jag har inte haft några falsklarm på knappt ett år. Har ändå en IR-detektor som ser ett fönster, fast det ligger långt bort, 8 meter.
IR-detektorer ska normalt inte kunna se genom fönster. Möjligen kan den utlösas av en stark strålkastare utanför t ex bil som passerar. Eller solreflex i en vindruta som passerar.
Jag har inte haft några falsklarm på knappt ett år. Har ändå en IR-detektor som ser ett fönster, fast det ligger långt bort, 8 meter.
billjus skall inte ge falsklarm.. Solljus ja, eftersom det alstrar värme och det är just värme en PIR reagerar på, och just värme som vandrar mellan 2 detektorzoner.
Saker som brukar ge falsklarm är gardiner som täcker element vilka kan röra sig, ventintag som blåser in varmare luft än vad som är i rummet, stakt solljus dirket på linsen och alla andra saker som kan skapa en rörelse av någon som är varmare än rummet.
Saker som brukar ge falsklarm är gardiner som täcker element vilka kan röra sig, ventintag som blåser in varmare luft än vad som är i rummet, stakt solljus dirket på linsen och alla andra saker som kan skapa en rörelse av någon som är varmare än rummet.
-Nej ingen CE-märkning, finns ingen anledning för dom att klistra dit det märket på produkten när den säljs utanför EU.
-Det går att välja på ca 8 språk, inget av dom är Svenska.
-Leveranstid 2 dagar till 2 veckor beroende på hur mycket du betalar för frakten - läs infon hos din leverantör.
-Det går att välja på ca 8 språk, inget av dom är Svenska.
-Leveranstid 2 dagar till 2 veckor beroende på hur mycket du betalar för frakten - läs infon hos din leverantör.
De är inte bokstavligen CE-märkta (dvs klistermärke med CE) men de är CE-märkta enligt medföljande dokumentation. Det är samma prylar som säljs som CE-märkta i EU.
Tror det tog nån vecka för dem att skeppa ut men längsta tiden tog det i svenska tullen (Posten). De lyckades strula till det och höll på grejerna i ett par veckor. Jag gjorde misstaget att beställa till jobbets adress för jag trodde det skulle bli smidigare men det resulterade bara i att jag fick åka över hela stan och hämta sakerna på nån gudsförgäten postterminal långt ut.
Tror det tog nån vecka för dem att skeppa ut men längsta tiden tog det i svenska tullen (Posten). De lyckades strula till det och höll på grejerna i ett par veckor. Jag gjorde misstaget att beställa till jobbets adress för jag trodde det skulle bli smidigare men det resulterade bara i att jag fick åka över hela stan och hämta sakerna på nån gudsförgäten postterminal långt ut.
Tack för snabbt svar mrfrenzy.
Kom på ett par frågor till.
- om man kör ip-telefoni så borde det inte vara några problem att ansluta till larmcentral väl? Eftersom den inte är ansluten till telenätet. Trafon man isf använder är ju dessutom ce-märkt.
- Någon som har erfarenheter av att ansluta en USA inköpt till larmcentral?
- går det att ladda in svenska i manöverpanelen på egen hand?
Kom på ett par frågor till.
- om man kör ip-telefoni så borde det inte vara några problem att ansluta till larmcentral väl? Eftersom den inte är ansluten till telenätet. Trafon man isf använder är ju dessutom ce-märkt.
- Någon som har erfarenheter av att ansluta en USA inköpt till larmcentral?
- går det att ladda in svenska i manöverpanelen på egen hand?
Hej på er!
Någon som har fått DSC-programvaran att funka i Windows 7 (nyinstallation)?
Första gången Updatern startas så tankar den ner en uppdatering av sig själv, efter det får jag bara:
Checking for Updates...Unable to contact update service, ensure that the service is running
Har testat olika kompabiliteslägen m.m både för Updatern samt för Service:n, men inget fungerar...
Mvh,
Daniel
Någon som har fått DSC-programvaran att funka i Windows 7 (nyinstallation)?
Första gången Updatern startas så tankar den ner en uppdatering av sig själv, efter det får jag bara:
Checking for Updates...Unable to contact update service, ensure that the service is running
Har testat olika kompabiliteslägen m.m både för Updatern samt för Service:n, men inget fungerar...
Mvh,
Daniel
Var nyligen i New York och då köpte jag ett DSC PC1616 grundpaket+ rökdetektor,extra rörelsedetektor,kontakter till ett fönster och tre dörrar och en data koppling så att man kan programmera via datorn.
Allt kostade 180 dollar.Inga problem att ta hem.
Det som dock inte ingick var tranformatorn,någon som har tips vilken jag ska ha och var man kan köpa ?
Allt kostade 180 dollar.Inga problem att ta hem.
Det som dock inte ingick var tranformatorn,någon som har tips vilken jag ska ha och var man kan köpa ?
Ugglan skrev:...går själv i samma tankar att skicka beställning till USA...
Grejjerna kostar typ 1/3 del om man beställer för här hemma... +Moms 25% och tull 2.2% + frakt och postens avgifter. Men man borde göra en rejäl förtjänst ändå?
Några fler som gjort beställningar från USA på DSC larm grejjer och har kommentarer?
Jag har bla kollat på:
[länk]
www.homesecuritystore.com
Finns det annars någon butik inom EU som säljer billigt.... Jag har inet hittat någon bra.
Jag har läst tråden
men när jag tryckte på länken så kom det inte upp någon som kostade 255 kr.Skulle det kunna vara
634829417 VAC18 VA
6348294 17 VAC 18 V som nu kostar 260 kr?,kan den funka till PC 1616 ?
Någon som vet om man kan få tag i svensk manual ?
634829417 VAC18 VA
634829417 VAC18 VA
6348294 17 VAC 18 V som nu kostar 260 kr?,kan den funka till PC 1616 ?
Någon som vet om man kan få tag i svensk manual ?
634829417 VAC18 VA
mrfrenzy skrev: