Man kan kommunicera med larmet via ethernet. Antingen via DLS5, appen eller så har jag sett att det finns plugins till hass och Vera
 
Ja, jag hittade den mjukvaran för en stund sedan :)
Har ett övergivet larm i en byggnad som förra leverantören lämnat efter sig. Ska försöka ta mig in utan att dra igång larmet.
Jag har masterkod, men den funkar inte vid *5 :(

Tråkigt att behöva reseta larmet till standard.
Men jag antar att det inte finns något annat sätt. Misstänker att så fort jag öppnar lådan så kommer larmet gå trots att jag larmat av. Sitter nog någon tamperswitch där som aktiveras när lådan öppnas.
 
Är det någon som kopplat ihop kort/tag-läsare med Neo?
Så när man drar kort/tag och trycker kod så larman man av/på?
 
Ja, jag har två knappsatser med prox läsare idag. Funkar fint larma på/av med tag. Om du menar separat 3parts tag läsare så nej, men det borde inte vara något problem.
 
Jag har ett par axis kortläsare jag skulle vilja para ihop med larmet.
Är väl egentligen rebrandade assa läsare.
Hittar inte så mycket dokumentation om tredjeparts läsare till Neo.
 
Har nu fått tag på installatörskoden, och det är ett DSC PC1864 kort som sitter i med en Iris Touch 240 AoIP modul på.
Så jag gissar på att jag får ta och byta ut iris kortet mot ett DSC TL260 om jag vill kunna fjärrstyra larmet.
 
RilleRock
J johansj skrev:
Svarar mig själv här: sektion 380 option 1 behöver vara avslagen om man inte kopplar mot central
J johansj skrev:
Svarar mig själv här: sektion 380 option 1 behöver vara avslagen om man inte kopplar mot central
Har du fått igång sms?

Annars
*8/installatörskod

382
option 5 J

851
301 Tänd 1,5

851
311 Mobilnummer tex E46708124578

851
343 Tänd 1,2,4,7,8 (Larm, sab, fel, aktivering)

999 (omstart)
55


Simulering internet:
*8/installatörskod

851
001
194.168.100.100

851
006
Släck 1 & 2

851
999
55
 
  • Gilla
puttrix och 1 till
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.