Jag har ett Safetron 5250 motorlås och planerar att köpa ett DSC Powerseries NEO larm.

Jag skulle vilja bolla lite hur ni skulle ha integrerat låset med larmet.

/mike

RilleRock
Leahcim skrev:
Jag har ett Safetron 5250 motorlås och planerar att köpa ett DSC Powerseries NEO larm.

Jag skulle vilja bolla lite hur ni skulle ha integrerat låset med larmet.

/mike
Blir det de enda låset i dörren eller det kommer finnas ett daglås med?
Normalt sätt brukar man låta tillkopplat läge på inbrottslarmet styra motorlås så det sköter skalskyddet i dörren.
Men det kräver samtidigt du kan styra larmet eller motorlåset från utsidan.

Hur hade du velat funktionen skulle vara så blir det lite lättare att ge idéer.

Det är det enda låset i dörren vi använder. Vi har även ett till skjuttillhållarlås vi använder när vi reser bort.

En tanke jag har är att om man låser upp med nyckel så larmas det av, Använda magnetkontakten i dörren för larm.
Sedan undrar jag om man kanske skulle kunna låsa upp med Larm appen.

/Mike

RilleRock
Leahcim skrev:
Det är det enda låset i dörren vi använder. Vi har även ett till skjuttillhållarlås vi använder när vi reser bort.

En tanke jag har är att om man låser upp med nyckel så larmas det av, Använda magnetkontakten i dörren för larm.
Sedan undrar jag om man kanske skulle kunna låsa upp med Larm appen.

/Mike
Jag personligen skulle inte vilja att låset kan styra larmet genom att frånkopplas genom nyckel från utsidan.
Även om det skulle vara smidigt.
Larm i dörren hade jag använt regel ute dvs dörr låst och då ev med magnetkontakt i serie och lägga den sektionen som in/utpasser.
Så när man vrider om nyckeln så åker regel in och så startar inpasser.

Utöver det haft möjlighet att styra till/frånkoppling från appen som i sin tur styr låset.
På plint 28-29 alt 30-31 så har du aktivering av lås vars styrning kan tas ifrån larmet beroende av vilken signal som skickas.

Finns även utgångar från mobilappen som kan direktstyra pgmutg. som i sin tur styr låset Men:
"I PowerSeries Neo Go v1.0 finns inte funktion för att se namn och status på utgångar.
Dessa funktioner är planerade för kommande uppdateringar av mobilappen."

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.