Hej,
Har ett DSC 1832 och följande trafo:
http://www.alarmbutiken.com/eShop/category1/category36/article76.aspx
Behöver jag den markerade säkringen markerad nedan?
Jag antar att den då skall sitta innan trafo och att man sedan dra jorden till skåpets metallhölje?
Behöver man något från kortets EGND?
(det sitter en glassäkring i trafon)
Tack på förhand!!
Har ett DSC 1832 och följande trafo:
http://www.alarmbutiken.com/eShop/category1/category36/article76.aspx
Behöver jag den markerade säkringen markerad nedan?
Jag antar att den då skall sitta innan trafo och att man sedan dra jorden till skåpets metallhölje?
Behöver man något från kortets EGND?
(det sitter en glassäkring i trafon)
Tack på förhand!!
Plintarna med säkringen kan du skippa.
Jordning av central och/eller kort kan ju vara bra, men slår åskan ner så hjälper det föga. (har bytt ett antal kort, både jordanslutna och inte jordanslutna efter åsknedslag)
Jordning av central och/eller kort kan ju vara bra, men slår åskan ner så hjälper det föga. (har bytt ett antal kort, både jordanslutna och inte jordanslutna efter åsknedslag)
En säkring sitter ju redan i transformatorn och det räcker med den.
Den gulgröna kabeln från centralen kopplar du till EGND på centralen, och från samma plint kopplar du den medföljande kabeln med ringkabelsko som skruvas fast i centralkapslingen.
Den gulgröna kabeln från centralen kopplar du till EGND på centralen, och från samma plint kopplar du den medföljande kabeln med ringkabelsko som skruvas fast i centralkapslingen.
Klicka här för att svara
