Hej,

Har idag standard uppringare i mitt larm DSC PC1832 dvs via "fast" telefoni. Funderar på att skaffa en 3G uppringare istället.

Vad finns det för vettiga lösningar?
Funkar Bentel Communicator B3G-220 till detta larm?

RilleRock
4integration jocke4u skrev:
Hej,

Har idag standard uppringare i mitt larm DSC PC1832 dvs via "fast" telefoni. Funderar på att skaffa en 3G uppringare istället.

Vad finns det för vettiga lösningar?
Funkar Bentel Communicator B3G-220 till detta larm?
Den simulerar en pstn-lina så den funkar till alla uppringare som behöver fast telefoni.

RilleRock RilleRock skrev:
Den simulerar en pstn-lina så den funkar till alla uppringare som behöver fast telefoni.
Passar på att ställa samma fråga, jag har ett gammalt DSC 832 PC5015 larm.
Vi har för närvarande adsl och "fast" telefoni, larmet är kopplat till Falck.
Ska snart få fiber och funderar då på om det kan vara vettigt att skippa telefonen.

Finns det någon IP modul som passar med vårt larm, eller är det någon 3G lösning som gäller?
Koppla känner jag mig hemma på, men programmering är inte min grej, finns det något alternativ som bara är att koppla in?

Peter2400 Peter2400 skrev:
Passar på att ställa samma fråga, jag har ett gammalt DSC 832 PC5015 larm.
Vi har för närvarande adsl och "fast" telefoni, larmet är kopplat till Falck.
Ska snart få fiber och funderar då på om det kan vara vettigt att skippa telefonen.

Finns det någon IP modul som passar med vårt larm, eller är det någon 3G lösning som gäller?
Koppla känner jag mig hemma på, men programmering är inte min grej, finns det något alternativ som bara är att koppla in?
Hej Peter. Det finns mängder med larmsändare som passar.

Iris touch finns i flera olika modeller. De är lättarbetade och kopplas mot larmcentral.

B3g-220 från bentel har också telefonlinjesimulering. Och är en liten favorit hos oss. Denna rackare behöver inte kopplas mot larmcentral om du använder pga-utgångarna från ditt dsc för att trigga en ingång på bentelen.

Kort sagt det finns många alternativ.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.