Bygger ett isolerat förråd på ca 25 kvm. Pulpettak och isolerad platta på mark.
Plattan är gjuten i 300mm kantelement som återfyllts utvändigt med drygt 200mm.
Undersidan av syllen är som minst ca 6-7cm från marken som syns på bilden. Då jag drar förbi kanten påplattan med ca 2 cm tänkte jag, är panelen som minst bara 4 cm från mark.

Utsidan av panelen kommer vara ca 5 cm utanför platan. Taksprånget är ca 50 cm på långsidorna och ca 35 cm på gavlarna.

Behöver jag skydda syllen från stänk? Panelen går ju att byta. Tänkte om jag skulle sätta en plåt på syllen, typ vanligt överbleck, innan jag monterar panel.
Finns det någon vits?
 
  • syll.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.