Hej!

Har precis upptäckt att det droppar rost/kopparfärgad vätska från ett ställdon/en hatt (undrar hur länge det har pågått :(. Jag kan avläsa att det ska gälla kök mot tvätt. Samtidigt droppar det från blandaren/vredet i kökskranen. Om det är en packning i köket kan ju vilken VVS:are som helst fixa det, men vem kan förstå sig på ställdonet när IVT support och serviceställen har tagit semester!? Hjälp gärna en villaägare med panik! Tack.

/Micke

Lite svårt att förstå vad du menar med ställdon i texten, men jag svarar med lite info om rubrikens innebörd.

Jag hade lite problem med dropp från Wirsbo (Uponor heter de nu) ställdon och bytte packningarna med styrstift som man lätt kan ta loss med en liten polygrip när man lyft bort själva styrdonet. Jag fick slut på droppet men dessvärre tålde inte styrdonet vatten så man fick byta det också. Har för mig packningen gick på 40 kr och styrdonet runt 300 kr. Detta gäller som sagt Wirsbo/Uponor. Har du ett annat märke så får du tala om det så kanske någon annan ger dig tips.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.