Hej!
Har ett stycke av denna modell som nu börjat droppa lite smått.

Vilka delar bör bytas? Och hur får jag av själva kranarmen (# 7 på bilden)?

Antar att det inte är så svårt jobb och att det bara är att stänga av huvudkranen för vattnet?

Tack för hjälp!

ImageUploadedByByggahus.se1413445605.995692.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Krilleman
Om den har börjat droppa är det insatsen (nr5) som har börjat bråka med dig.

Varför vill du ha bort pipen (7)?

Eller läcket den i skarven där pipen är ansluten?

Jag tänkte bara om det vara någon av packningarna under pipen som behövdes bytas. Men då behöver jag inte ta bort den.

Tack för svar!

Jag antar att det är ett lätt jobb att byta?

Den är enkel att byta, men det underlättar att använda Oras hylsa 910 003 (38 mm) för att lossa på reglerkassetten (nr 5). Hur gammal är blandaren? Oras har en 5-årig garanti på reglerkassetten mot just dropp :)

Jag har nu bytt insatsen och det blev mycket bättre, dock så doppar det fortfarande! Vad kan det vara nu, går det att justera någonting?

Jag gör ett nytt försök...

Jag har bytt insats och det doppar fortfarande. När jag tagit bort insatsen (nr.5) finns det en skruv med insektsnyckelspår. Går denna att justera eller vad ska jag göra?

Hej,

bara en kort fråga, droppar det konstant ur utloppspip eller är det ett efterdropp vi talar om?

Om det droppar konstant så verkar det ju underligt med tanke på att du bytt ut reglerkassetten... då bör du nog kontakta Oras kundtjänst.

Om det efterdroppar ur pipen så kan det bero på hur syrerikt vatnnet är, alternativt på strålsamlaren. med denna typ av utloppspipar (höga) så kan det ibland uppstå ett efterdropp.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.