Vår blandare i badrummet har droppat ett tag och jag har försökt hitta en instruktion för att åtgärda problemet men utan resultat. När handtaget står så att kallvatten ”ligger på” så droppar det ur kranen. För att det inte ska droppa måste handtaget vara åt vänster, och med tiden behöver handtaget vridas mer åt vänster. På bilden syns det hur långt åt vänster handtaget måste vara för att det inte ska droppa.

Kan någon förklara hur jag ska göra för att laga denna droppande kran?

• Blandare i badrum med handtaget vridet åt vänster för att stoppa droppande, behov av reparation.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Kromad badrumsblandare med handtaget vridet åt vänster för att stoppa droppande.
    Skapa konto
Är det den som krävs till denna blandare? Finns ju flera olika Mora-blandare och jag har noll koll

E Emma Johnsson skrev:
Är det den som krävs till denna blandare? Finns ju flera olika Mora-blandare och jag har noll koll
Japp, det är vad som behövs för att fixa blandaren.

Du lossar huven på blandaren genom att bända försiktigt med en lite större skruvmejsel där jag markerat i bilden.

• Skruvmejsel används för att lossa huven på en vattenblandare vid markerad punkt.
    Skapa konto
  • Gilla
Emma Johnsson
  • Laddar…
Kontrollera vad det kostar att beställa från vvs och bad dom brukar ha en expeditionsavgift på 125kr.

Tack alla för hjälpen! Nu är det ordnat och kranen droppar inte längre.

• Gilla
Härryda2015
  • Laddar…
E Emma Johnsson skrev:
Tack alla för hjälpen! Nu är det ordnat och kranen droppar inte längre.
Var beställde du delar?
Jag har också en blandare som krånglar.

A Andy78 skrev:
Var beställde du delar?
Jag har också en blandare som krånglar.
Vi köpte på vår lokala Bad&Värme-butik. 412 kr tog de. Men de är vår hyresvärd som står för kostnaderna bara vi ordnar material och gör jobbet.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.