Var kan jag hitta mitt drömkök, eller finns det inte. Jag kanske måste göra det själv, men hur gör jag då?
Vi är precis i början av vår "bygga hus snurr" och vi letar för fullt efter ett hus som ska passa vår familj. Själv har jag alltid sagt att jag vill ha ett stort kök. Med pärlspontade väggar. Det ska vara utan överskåp och i vitt. Jag letar efter en lantlig känsla, sånt kök man kan se i vissa inredningstidningar. Finns det någonstans eller bygger man ett sånt själv?

Någon med erfarenhet, gärna med bilder..

Vi vill också ha så, och efter att ha kollat runt lite kommer vi nog att beställa dörrar och lådfronter från snickare och försöka bygga själva skåpen sjäva av mdf (eller nåt som inte slår sig) och massor av vita lister och kvartslister.

Det är så mycket detaljer kökstillverkare missar som att det ska vara lite tjockare lister mellan lådor och skåpdörrar, ingenting sitter ju dörr-i-dörr på gamla, men så är det ju på moderna skåp.
Eller alla små hål för variation av höjd på hyllplan mm som försör den gamla känslan, köket ska ju inte bara se gammalt ut när man står och tittar på det, utan även kännas när man använder det... =)

Kul att det finns fler som gillar denna underbara gamla stil. Tycker det blir jättefint om man sen blandar den med lite moderna finesser.

När man ser en bild på ett vackert kök vill man liksom sätta igång att bygga på engång!

Som du säger så kan man titta in där för att få inspiration, sen kanske man kan snickra ihop något själv ;D.. och ta resultatet därefter..

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.