Helene67 skrev:
Det kommer komma uppdatering ja...men inte just nu 😑
Oerhört nyfiken, bor ju själv i stan och har stött på dessa filurer på bygghandeln några ggr. Hoppas innerligt de löser sig för dig
 
  • Gilla
Helene67
  • Laddar…
G
Dom lurar dessutom sina anställda på lön.
Företaget säger att dom tar hand om sina anställda men skiter totalt i att betala ut löner till dom som verkligen sliter och gör rätt för sin lön. Skammligt !!
 
Gäst: Har sett lite inlägg på Facebook att det är så,men varför vara anonym när det drabbat dig/er?
 
Redigerat:
Mikael_L
gäst skrev:
Dom lurar dessutom sina anställda på lön.
Företaget säger att dom tar hand om sina anställda men skiter totalt i att betala ut löner till dom som verkligen sliter och gör rätt för sin lön. Skammligt !!
Jag kan bara säga att jag inte tillmäter*svepande anklagelser utan några som helst bevis eller källor inlagda med gästkonto någon större tilltro.
Det är inte det minsta bättre än när firmans representanter lallar på här i syfte att försvara sig själva.
 
  • Gilla
Helene67
  • Laddar…
Efter allt man läst om bolaget så vore man inte förvånad om de inte fick ut lön, men som sagt, ett gästkonto inger föga förtroende
 
  • Gilla
Helene67
  • Laddar…
G
Helene67 skrev:
Gäst: Har sett lite inlägg på Facebook att det är så,men varför vara anonym när det drabbat dig/er?
Gå in på felicia daniewik på facebook och läs. Vill du ha mer information om ärendet som helt otroligt nog FORTFARANDE pågår så fråga henne eller hennes man bara.
 
G
buspojken skrev:
Efter allt man läst om bolaget så vore man inte förvånad om de inte fick ut lön, men som sagt, ett gästkonto inger föga förtroende
Läs svaret till Helene...
 
Skrämmande, att de finns folk som hyr in liknande firmor ! Sen är facket totalt tandlöst, snacka om att de spelar ut sin roll, lider verkligen med alla drabbade
 
  • Gilla
Helene67
  • Laddar…
D09
gäst skrev:
Läs svaret till Helene...
Wtf

Tyvärr inget ovanligt.

Får man ingen lön ska man kontakta kronofogden och låta dessa utreda om företaget är på obestånd
 
  • Gilla
Helene67
  • Laddar…
G
Tack så mycket. Mvh Timmy Daniewik.
 
G
Med tanke på att Jerry Dex Eriksson hoppat av handelsbolaget så e de nu bara en firmatecknare..
Ska ll vara två i handelsbolag...
Och med tanke på att bägge firmatecknarna finns hos Lexbase och kronofogden och nu även
handelsbolaget så är det nog ingen lysande framtid för Gävle Byggelite och dess duktiga
hantverkare..
 
Blir mycket förvånad om GBE har en framtid...
 
Helene67 skrev:
Blir mycket förvånad om GBE har en framtid...
Sådana typer dyker upp igen med nytt namn och antagligen ny partner, sedan kör de en ny runda.
Men hur har det gått med badrummet?
 
  • Gilla
Helene67
  • Laddar…
Firman finns då kvar mig veterligen, en kompis såg dem på bygghandeln i veckan, tyvärr är de alldeles för enkelt att öppna nytt och köra vidare. Lider med dess kunder!
Uppdatering kring badrummet vore intressant
 
  • Gilla
Helene67
  • Laddar…
Tar ingenting här öppet,men som jag sagt....Det kommer uppdatering...
 
  • Gilla
buspojken
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.