Jag har en gräsuppsamlare som betett sig lite konstigt på sistone. Ena hjulet liksom fastnar och river upp sår i gräsmattan. När jag undersöker den lite så visar det sig att det är bara Blå och gul gräsuppsamlare med synligt slitet drevhjul på gräsmatta.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
det hjulet som driver, det andra "kuggar över". Så funderar lite hur man går vidare.

Du får väl börja med att ta av hjulet och se hur det ser ut :;)

• Gilla
Kurtivan
  • Laddar…
P
Går det att justera trycket på borstarna? om man har för mycket tryck på dom brukar hjulet stanna ibland för att det går för tungt.

Handyman 1 skrev:
Går det att justera trycket på borstarna? om man har för mycket tryck på dom brukar hjulet stanna ibland för att det går för tungt.
Tack! Jag köpte denna beg i höstas och det var första gången jag provade den och hade ingen aning om att något kunde justeras, men efter ditt svar så hittade jag ett litet handtag där man kunde ställa borsthöjd och då gick den mycket bättre. Det sorgliga i det hela är att vid andra tömningen hade det där justerhandtaget lossnat och försvunnit :( Letat som fasen över hela gräsmattan och även i klippet som tömdes. Jag får försöka fixa åtminstone en fast höjd, nu är det som tidigare: borstarna går längst ner.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.