Plötsligt slutade den bara rulla utan förvarning och knivarna slutade snurra.
Jag fick knuffa den framåt för att få in den i garaget. Motorn startar som den ska men det händer inget när jag lägger i en växel och släpper upp kopplingen.
Kopplingen känns mjukare än vanligt men jag kan inte se att nåt gått av eller lossnat.

På min gamla Stiga hände det minst en gång per säsong att bulten till drivaxeln lossnade med samma resultat som ovan (men knivarna snurrade). På denna nya klipparen ser jag inga såna bultar…

Nån som vet vad felet kan vara?
 
drivremm kanske ?
 
HogeN HogeN skrev:
drivremm kanske ?
Alla remmarna ser hela ut och sitter där dom ska.
 
har titta genom manual och finns inget om det problemet bara om motorn inte startar och går ojämt m.m


men efter som det är hyrdostatisk titta där. Hade liknade problem med en partner eh117 där hade det hoppat ur
 
Anitw Anitw skrev:
Plötsligt slutade den bara rulla utan förvarning och knivarna slutade snurra.
Jag fick knuffa den framåt för att få in den i garaget. Motorn startar som den ska men det händer inget när jag lägger i en växel och släpper upp kopplingen.
Kopplingen känns mjukare än vanligt men jag kan inte se att nåt gått av eller lossnat.

På min gamla Stiga hände det minst en gång per säsong att bulten till drivaxeln lossnade med samma resultat som ovan (men knivarna snurrade). På denna nya klipparen ser jag inga såna bultar…

Nån som vet vad felet kan vara?
Hej! Jag fick exakt det här felet på min nu när jag var ute och klippte. Vad var problemet med din? :)

Med vänlig hälsning, Christian
 
S Sydhen skrev:
Hej! Jag fick exakt det här felet på min nu när jag var ute och klippte. Vad var problemet med din? :)

Med vänlig hälsning, Christian
Det visade sig att det faktiskt var en av remmarna som gått av… jag tittade för dåligt 😅
 
Anitw Anitw skrev:
Det visade sig att det faktiskt var en av remmarna som gått av… jag tittade för dåligt 😅
Aha! Tack för svar :)

Jag rev min och såg att ett spännhjul hade delat på sig. Ena halvan låg på gräsmattan en bit bakom.. 😅
 
  • Gilla
Anitw
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.