Så då hjälper det egentligen inte med legionellakörning i beredaren?
Jodå, så länge koncentrationen av legionellabakterier är låg så är de inte farliga. Legionella körningen är till för att förhindra tillväxt, inte för att döda alla bakterier. Men jag har stängt av legionella körningarna i min beredare då den når 60°C under några timmar minst en gång per dygn. Det räcker iom att man inte kontinuerligt spolar hemma. Reglerna är satta efter värstafallet, dvs någon som spolar i kranen till och från under hela dygnet...
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.