Har i en gammal skolsal brutit bort invändig panel för att kontrollera mögel i en väldigt gammal fuktskada. En del av väggen, cirka 2 m bred och 5 meter hög är nu åtgärdad och ska återställas.
Väggen är isolerad utvändigt (tror jag). På insidan ser det ut som följer: spont, tretex och stående timmer. Jag har tagit bort gammalt, torr mögel från timmer och allt gammalt drev har följt med (Såg ut som säckväv) . Vill nu dreva lite enkelt och sen slänga på ny skiva samt panel.
Har massa bitar mineralull liggande och använder gärna denna, MEN, kommer jag få problem med fukt, eller gör det varken till eller från om jag drevar med mineralullen. Området är så pass litet i ett cirka 60-70kvm stor rum att fukten borde ha gott om plats att ta vägen ändå, men det kanske inte gör nån skillnad.
Å andra sidan lär det inte göra så mkt för drag och värme att jag är noggrann med drev just på den här lilla biten. Förstår att jag helst skulle skaffa lindrev, men jag skulle vilja göra klart idag och har som sagt redan mineralull liggande.
Synpunkter och förslag uppskattas.