Jag är nu inne på min 6:e dränkpump på 5 år till min pumpbrunn av avloppsvatten sk gråvatten.
jag har köpt pumpar för 599kr och ända upp till 2995kr men inte faan är de någe bättre.
vad tror ni om detta?
min teori går ut på att få upp motorn ur brunnen, dels blir det lättare att ev. byta motor och ändå ha kvar pumpdelen i brunnen men även driftsäkrare över tid.
problemet är priset....14000 plus moms....Argh!
Finns det inga billigare dränkpumpar med lång axel??
Det skulle vara skönt att slippa stå med skiten en vinter till (för nog ska de jävlas när det är kallt)
jag har köpt pumpar för 599kr och ända upp till 2995kr men inte faan är de någe bättre.
vad tror ni om detta?
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
min teori går ut på att få upp motorn ur brunnen, dels blir det lättare att ev. byta motor och ändå ha kvar pumpdelen i brunnen men även driftsäkrare över tid.
problemet är priset....14000 plus moms....Argh!
Finns det inga billigare dränkpumpar med lång axel??
Det skulle vara skönt att slippa stå med skiten en vinter till (för nog ska de jävlas när det är kallt)
Jadu, det är det vattnet som rinner förbi trekammarbrunnen och ska in i infiltrationen. Dvs allt avloppsvatten från huset. Är det svartvatten då? Det är ju inte stora partiklar det handlar om, de stannar ju i trekammarbrunnen.
Medlem
· Västerbottens län
· 18 051 inlägg
Vad är det som ger upp, vad ska vi prioritera för bättre hållbarhet?
Rubriken kan ju missförstås, det är själva motorn som jag vill ha upp ur brunnen då det alltid blir kortslutning i de jag köpt hittills. Floottören krånglar till att börja med, det löste jag med ett timerur som styrde så att pumpen gick en kvart per dygn. Men pumparna ger upp för ofta ändå.
Jag vill slippa byta själva pumpdelen med slanganslutningen monterad och bara koncentrera mig på ev framtida enklare elfel.
Jag vill slippa byta själva pumpdelen med slanganslutningen monterad och bara koncentrera mig på ev framtida enklare elfel.
Klicka här för att svara